Kimmie on a motorbike (part 4) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu Kimmie on a motorbike (part 4) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Kimmie on a motorbike (part 4)

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Juli 2008 | Nepal, Kathmandu

Lieve allemaal, namaste!

Wat een week, wat een indrukken... De geuren, de kleuren, de kwatjes net naast je voeten, het 'smoke? Hash?', 'come in, I have more inside', 'you like tigerbalm? Good price for you!'.
Het voortdurend toeteren van auto's, motoren, riksha's, overal waar je loopt.
Het is genieten! Het is warm, gelukkig meestal droog.
De eerste paar dagen hebben we echt alleen maar vakantie gevierd. Kroeg in en uit, beetje lezen, beetje schrijven, eten bij het Tibetaantje, biertje bij Tom & Jerry's want Niek's Place is niet meer wat het geweest is.
Massage's, Pumpernickel.

Woensdagmiddag toen Henk weer op de massagetafel lag heb ik even mijn gezicht laten zien op school. Wat heerlijk, al die blije kinderkoppies, 'namaste Kim miss!'! Ben er maar een uurtje geweest, even bijkletsen met Sushma, de vrouw van de directeur, veel leerkrachten die ik graag weer even wilde zien bleken verdwenen.
Ik heb afgesproken dat ik snel een dagje zou komen om met alle kindjes bij te kletsen!

Na zoveel inspanning weer een paar daagjes nodig voor relaxing ;). Massages, shoppen, slapen, poolen bij Tom & Jerry's, lezen. (De eerste boeken zijn al uit!)
Gisteren kreeg ik Rita aan de telefoon en omdat Henk nog een beetje last heeft van onrustige darmpjes had ik voor vandaag een afspraak gemaakt.
Ze kwam me vanmorgen om 8.00u halen met de taxi. Woont ergens ten noord-oosten van Kathmandu met haar schoonfamilie in een geweldig huis!
Nadat ik in het hotel met moeite een toastje weggewerkt had kreeg ik bij Rita alweer een uitgebreid ontbijt, pfff. 6 Boterhammen met ei en gebakken groenten, warme melk, 2 bananen. Na 1 boterham en banaan heb ik toch beleefd geweigerd...
Tot mijn verbazing dook Rita na het opruimen van de ontbijtspullen alweer de keuken in om de lunch van 11.00u voor te bereiden... Ohnee, dat zou mijn maag niet houden...
Speciaal voor mij had ze vis, rijst, pickle, groenten, fruit gehaald. Onwijs lief maar onwijs niet goed voor m'n buikje.

Gelukkig kwam manlief pas tegen 12.30u thuis zodat de koude doch heerlijke maaltijd best goed smaakte! Traditioneel, met de handjes, hihi!

De rest van de middag gesleten met het uitpakken van kinderkleertjes (bedankt Cindy en mams, 2 mensen en een ongeboren meisje heel gelukkig gemaakt!), kletsen, video en foto's van de wedding, milk-tea, banaantjes en verse mango's.
Ook schoonmoeder wilde de nodige dingetjes weten en husband was benieuwd naar m'n salaris! Hihi :).

Rond 5 uur werd ik uitgenodigd achterop de motor plaats te nemen om me naar huis te laten brengen... NO WAY!!
Rita overtuigde me ervan dat hij echt heus wel heel goed kon motorrijden dus vooruit, zweet in straaltjes van m'n rug af, niet voor me gekeken (wat een chaos!!!). Links en rechts passerende koeien, taxi's, andere motoren, ALLES! Doodeng...
Maarrrr, overleefd, heelhuids thuis! Heerlijke dag en ook Henkie voelt zich gelukkig wat beter.

Teruglopend door Thamel klampte zich een heel klein vies jochie, op blote voetjes en een grote zak afval op zijn rug, aan me vast. "Dal Bhat miss". Ik liep maar wat sneller want vind dit altijd heel moeilijk. Toen ik eenmaal de trap naar De Bistro op was gevlucht kwam het schuldgevoel...
Snel terug en voor hem en z'n vriendje een heerlijk broodje gekocht, hij koos zelf, vanachter het raam van de bakker...
Het helpt niet, maar ik voel me er wel beterder door!!!

Ga nu snel een biertje drinken met Henkie,
tot snel!!

Kus kus

  • 05 Juli 2008 - 15:09

    Kim:

    Sorry lieve mensen, heb ECHT geprobeerd foto's te plaatsen maar dat duurt zooooo lang, ik ben toe aan een biertje en probeer het snel weer.
    Dikke kus!!

  • 05 Juli 2008 - 18:43

    Malou:

    lekker hoor al die biertjes!!
    en wat super dat je op school bent langs geweest. moet echt bizar zijn geweest, ook voor hun, dat je ineens voor hun neus stond! :D

    xxx Malou

  • 06 Juli 2008 - 10:56

    Anja:

    Ik zou zeggen: PROOST!
    Een welverdiend biertje gaat er wel in. Jullie zorgen goed voor jezelf zo te horen.

  • 06 Juli 2008 - 12:11

    Tjallie:

    Durfal!!

    Wij zijn gisteravond nog naar Deventer op Stelten geweest, wat hartikke leuk was.
    Een fijne week weer. Liefs, Tjallie.

  • 06 Juli 2008 - 16:40

    Afd. Texel:

    gaan jullie maar lammie en tammie. hihihi

  • 06 Juli 2008 - 16:41

    Afd. Texel:

    gaan jullie maar lammie en tammie NOEMEN.

  • 08 Juli 2008 - 19:00

    Senna:

    Namaste Thuli Aama Kim,

    Hoe gaat het met jullie? Wat heb je mooie foto's gemaakt. Als ik wat groter ben, ga ik een keer met je mee hoor. Ziet er zo mooi uit allemaal, maar ook wel een beetje zielig. Die kindertjes met hun broodje.... En wat een prachtige! motor hadden jullie. Vond je het niet eng? Ik hoop dat ik jullie snel weer zie. Veel plezier nog en doe voorzichtig he?!

    Dikke kus voor jou en voor m'n oompje en de groeten van papa en mama. Doeiiiiiiiiiiii

  • 08 Juli 2008 - 20:02

    Malou:

    yippie!!

    fotootjes! :D

  • 09 Juli 2008 - 18:02

    Simone & Lindsey:

    Hey (ex) Juf,

    We wensen jullie heel veel plezier daar & geniet ervan!
    Met ons gaat het hier hardstikke goed!
    FIJNE VAKANTIE!

    xLiefs, Simone&Lindsey!
    PS:We gaan je wel missen hoor!:(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 40496

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: