Still finding NEMO... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu Still finding NEMO... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Still finding NEMO...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Juli 2007 | Thailand, Koh Tao

Lieve allemaal,

na een vorig, nogal kort bericht, zal ik nu iets uitgebreider omschrijven hoe ik op Koh Tao ben terechtgekomen.
Toen ik donderdagmorgen om 5.30u uit bedje en beneden kwam zag het er zwart van de mensen. Overal hingen toeristen over hun bagage, dronken water, rookten sigaretten en keken naar een film op 2 TV's.
Om 6.00u reed de bus voor dus kropen we in de rij. Op één of andere manier werd ik er uitgepikt (zag ze zeker aan mijn neus?!) omdat ik een ander ticket had... Ik moest wachten op de minibus. Deze reed vervolgens 5 minuten, zette ons uit en vertelde dat de big bus over 10 minuten zou komen. En dat klopte!!
Deze bracht ons naar de pier.
Stelde me daar een bling-bling, marmeren tegels, bladgouden pilaren boulevard bij voor maar hej, dit is Thailand!!
Dus stapten we uit bij een bamboe hutje en dito steiger, sleepten ons aan boord en vertrokken direct.

Aan boord sprak ik 2 franse meisjes waarbij ik in Phitsanulok al eens aan het ontbijt zat, herkende ze alleen niet meer ;).
Na 2 1/2 uur, om 9.30, zagen we in de verte Koh Tao, Koh Pagnang en Koh Samui al liggen en om 10.00u legden we aan. Omdat ik de enige was die op dat moment naar het zuiden wilde, met de taxi-boot, moest ik flink betalen.
Een duits stel in Chumphon raadde me het Moondance Guesthouse aan dus daar ben ik dan maar naar toe gegaan. En wat een paradijs... Op 10 meter van de zee, 5 trapjes naar boven en ik staar vanuit mijn hangmatje over de blauwe zee... Daar word ik echt gelukkig van :)! Het is zo'n 20 minuutjes lopen, door smalle paadjes en met gevaar voor eigen leven onder kokosnootbomen door, naar de dichtstbijzijnde beschaving.

Donderdagmiddag en vrijdag heb ik alleen maar genoten van het strand, beetje zwemmen, beetje snorkelen.
Fantastisch, zwemt er ineens een school vissen onder je door, onvoorstelbaar.
's Avonds wel veel muggen dus ben errug blij met klamboe in kamer.

Zaterdag heb ik een introduction dive gemaakt bij Buddhaview Diving (http://www.buddhaview-diving.com) WAUW!! COOL!! VET!! AMAZING!! DOEN!!
Op de boot, beetje theorie, wetsuite aan, soort zwemvest met meters en slangen aan, bril op, zuurstof check, flippers mee, fles op de rug en gaan. Met één grote stap sprongen we in het diepe.
Op sta-hoogte deden we onder leiding van Janson en Nora wat oefeningen. Mondstuk uit en weer in, bril vol water en weer leegmaken, reserve tank van je buddie gebruiken. En toen klaar om te gaan!!
Wat een fantastische wereld ligt daar in zee... Geen clownfish-Nemo maar wel ongelooflijk veel andere visjes, vissen, koraal; adembenemend mooi...
Dit was zo'n prachtige ervaring. Heb m'n onderwatercamera uitbesteed aan iemand met ervaring, die minder met zichzelf bezig was en dus ruimte had om fantastische foto's te maken. Ik ben benieuwd.

Gelukzalig terug op m'n strandje aan een bier en banaan sprak ik een Israelische/Japanse-aan-drugs-verslaafde mafkees die zei dat er een feestje 'bij de buren' was vanavond. Ik dacht nog leuk :). Tot om 22.00u bleek dat het een soort houseparty met veel drank & drugs was en tot 6.30u vanmorgen duurde... Pffff. Wat een nacht.
Vanmiddag eventjes bijslapen.

Nu dus mijn laatste dagje op Koh Tao. Morgen om 10.00u met de snelle catamaran naar Chumphon waar de aircon VIP bus naar Bangkok al staat te wachten. Daar komen we als het goed is om 20.30u aan. Dan dinsdag nog even tijd om te shoppen om woensdag alweer naar huis te vliegen.
En ook dat is een fijn idee!

Het was een fantastisch avontuur, een onvergetelijke reis.
En thuiskomen daarna kan dan ook heeeeel goed zijn!!!

Dikke kus vanuit een zonovergoten Koh Tao,

k!m

  • 29 Juli 2007 - 07:57

    Josien:

    Hee liefste zus,

    Fijn zo'n nachtje, zelfs in het paradijs zijn dus mafkezen!! Geweldig dat je hebt gedoken, ben heel benieuwd naar de foto's. Ja, je laatste daagjes zijn nu echt aangebroken he. Ben ook wel weer blij dat je thuiskomt hoor, en dat zullen er meer zijn denk ik zomaar...... Maak er nog wat moois van en ik wens je alvast een hele goeie reis back home!!!

    Dikke knuffel van Senna en een kus van je zus(je)

  • 29 Juli 2007 - 11:01

    Coos:

    Lieve Kim,
    Kijkend naar de laatste foto's met hutje en hangmat, denk ik onmiddelijk aan die bountyreclame... ze bestaan dus echt dat soort plaatsen! Je wordt steeds avontuurlijker met je geduik! Alle gelukzalige momenten nemen geen ruimte in je koffer maar reizen lekker warm met je mee... En thuiskomen is dan ook heerlijk. Wij gaan dinsdag naar Duitsland op vakantie en dat klinkt gewoontjes als je jouw belevenissen net hebt gelezen. Maar het maakt niet uit waarheen je gaat als je maar kan genieten.:)
    We wensen je een goede reis huiswaarts en dat je nog maar heerlijk mag nasudderen van deze Tour de Thai.

    Een dikke kus van Coos.

  • 29 Juli 2007 - 14:08

    Fred Kemper:

    he kim..
    goed om te lezen..
    ben daar ook over een dag of 6-7-8-9??
    zit nu nog aan andere kant aan westkust
    het klinkt h3eel mooi
    ik wens je een goede thuisreis.ik moet helaas nog even blijven :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 40492

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: