Mickey, onze lady-boy kok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu Mickey, onze lady-boy kok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Mickey, onze lady-boy kok

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Juli 2007 | Thailand, Chumphon

Lieve allemaal!!

Maandag verhuisde ik van mijn cottage op het water naar een prive bamboe-hutje. Heerlijk hoor. En een koude douche is helemaal niet zo vervelend!
Om 9.50u melde ik me bij de Thai Cooking School en Mickey, onze lady-boy kok stelde zich aan ons voor. Wij, een man uit Nederland en 3 meiden uit Amerika, Canada en Denemarken, wisten niet zo goed of we hem nu haar moesten noemen of tegen haar beter hem konden zeggen ;) hihi!
Afijn. We togen eerst met z'n allen naar de markt voor verse ingredienten. Prachtig, zo'n echte 'local' markt. Wel vervelend om op je nuchtere maag tussen de varkenskoppen en gevilde eendagskuikens te lopen, de geur is vreselijk met dit weer...
Liep dus regelmatig even naar de groentenafdeling, hihi! :)
Afijn, anderhalf uur later en flink wat zakjes vlees, groenten, curry's en noodles rijker, vertrokken we richting keuken.
Mickey deed voor hoe het moest en vervolgens kookten wij in tweetallen eerst een Tom Yum soep, toen een Pad Tai (noodles met ei en groenten) en tot slot een groene curry. En alles mocht natuurlijk door onszelf geproefd worden! We hebben enorm lekker gegeten en waren trots op elkaar!

Na het koken, duurde tot 13.30u, ben ik naar het Thailand-Burma Railway Museum gegaan. Heel bijzonder. Veel te lezen en zien over de afgrijzelijke dingen die gebeurd zijn. Daarna nog even naar de begraafplaats waar ook veel nederlanders liggen.
Ineens begon het keihard te waaien en betrok de lucht. Was nog net op tijd bij een backpackerscafe waar ik de hoosbui onder genot van een biertje heb afgewacht. Heerlijk afgekoeld daarna!!
Eenmaal droog weer teruggewaggeld en Kirsten & Reno en Ruud & Selena uit Enschede/Deventer/Tilburg leren kennen. Lekker samen gegeten en wat reisplannetjes uitgewisseld. Selena was ziek geworden dus met Ruud samen zitten bieren. Gezellig.

Dinsdagochtend om 9.15u zat ik in de bus naar Rhatchaburi. Dit was m'n overstapplaats voor de bus naar Phetchaburi.
Hier was ik sneller dan gedacht, al om 13.00u. Een stadje waar niemand een woord engels spreekt en ik in een industrie-achtig hotelletje zat. Vieze kamer, vieze douche, bedbugs in mijn bed dus lakenzak maar tevoorschijn getoverd...
's Middags treinticket naar Chumphon proberen te regelen maar dat kon pas de dag zelf.
Toen maar naar de Kao Lhuang grotten geweest. Eigenlijk 1 grot met 5 'looms' (Thais voor rooms ;)). Ontzettend veel aapjes op de weg er naar toe, geweldig!! Wel een beetje bang voor een mogelijke apenbeet, ik ken iemand ... hihi :)!
Moi, een thaise gids, wilde geen geld, alleen een donatie voor de tempel in de grot. Deze 'donatie' bleek 150B te zijn en was redelijk verplicht!!! Vreselijk veel.
Gelukkig was het een erg lief mannetje die alles niet helemaal op een rijtje had. Keek een beetje scheel (schept 'n band) en vertelde alles minstens 2x. Schattig hoor. Heb hem toch maar een kleine fooi gegeven.
Wilde terug lopen maar zonder schaduw veel te warm dus een taxi aangehouden.

Eenmaal in 't hotel, Back to the future II op tv gekeken, na het eten van veel te scherpe nudels en een plak toast met boter.
Toch nog heerlijk geslapen.
Ik vroeg vanmorgen of ze een taxi voor me wilde bellen. Dat betekende in hun ogen oma de straat op sturen om een taxi aan te houden, haha! Was veel te vroeg op het station want het loket was nog niet open en de trein vertrok sowieso 50 minuten later dan volgens mijn schema...
Wel voor maar 58B (iets meer dan een euri) tot bijna 18.00u in de trein gezeten. Onderweg weer voortdurend verkopers.
Kan slecht wennen aan de bedelaars. Zoals een heel oud vrouwtje die bij me kwam zitten en haar handje op mijn been legde. Met van die empty, cold, hollow eyes. Moeilijk hoor.

Zit nu in het Suda Guesthouse en heb een bootticket naar Koh Tao op zak. Vertrek morgenochtend 6.15u en blijf tot maandag daar. Dan neem ik de boot en een VIP-bus rechtstreeks naar Bangkok.

Dus, zon, zee en strand, here I come!!!!


Warme kus!

  • 27 Juli 2007 - 08:32

    Zusje:

    En weer een geweldig verhaal en mooie foto's. Je moet zo'n kuikentje meenemen, vinden de poesjes vast wel lekker!! Hahaha, ziet er afschuwelijk uit. Heb je wel de recepten van je kookcursus opgeschreven? Kun je het een keer voor ons maken.

    Op naar het paradijs............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chumphon

Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 40477

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: