Asfalt schuiven nieuwe hobby? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu Asfalt schuiven nieuwe hobby? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Asfalt schuiven nieuwe hobby?

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal!

Op de scooter naar de Wat Prathat Doi Suthep dus. Wat heerlijk, die frisse wind om je lijf op zo'n scooter (die toch soms bijna 80 km/uur gaat!).
Eerst door de stad, veel eenrichtingsverkeer, en vervolgens de berg op naar de tempel. Prachtige rit, mooie bochten en halverwege een super uitzicht op Chiang Mai.
Om bij de Wat te komen eerst ruim 300 treden op klauteren, eitje!! ;) Eenmaal boven kon je een rondje lopen (foto's komen later, is op deze pc niet mogelijk...) prachtig uitzicht, mooie beelden, veel mensen!
Om binnenin de tempel te kijken moest ik een lange rok aan en schouders bedekken. Heel charmant besteeg ik dan ook de trappen, met een wierookje en bloemetje in de hand ;).
Kreeg van een assistent monnik een mooi wit gevlochten touwtje om mijn pols. Mooi gebaar (ook al kreeg iedereen dit).
Beneden een stuk verse meloen, mango, ananas en fried banana, potato en nog iets gegeten. Heerlijke snacks hebben ze hier!!
Toen weer op de scooter naar één of ander paleis, een stukkie meer naar boven. Hebben hier vooral veel orchideeën en rozen gezien en weinig paleis... Tegen vieren (we waren er al maar liefst 20 minuten) moesten we ook weer weg. Bijna bij de uitgang brak de hemel open. WAT een hoosbui! Duurde een kwartiertje en toen was het weer droog.
Dus we konden gaan. Rustig aan naar beneden met al dat water op de weg. Een stuk lager was de weg zelfs al weer droog!
En voordat ik het in de gaten had lagen we, in één van de laatste bochten, languit op het asfalt! Gelukkig reden we niet zo hard dus de schade viel mee. Allebei last van geschaafde arm en been en de scooter mist een spiegeltje.
Ik was toch wel geschrokken en had geen zin meer om nog een x achterop te stappen. Ben dus met de taxi terug gegaan.
Thuis meteen de wonden ontsmet (auau, met sterilon... :(), gedouched
(:() en weer lekker gegeten! Dit was ECHT de laatste keer dat ik bij iemand achterop een tweewielig motorisch voertuig heb gezeten!
Wel heel slecht geslapen, vooral enkel deed behoorlijk pijn. Vanmorgen even stevig ingepakt en toch maar klaarmaken voor volgende etappe.
Om 9.00 nam ik een tuk-tuk naar het busstation waar ik zo de bus naar Sukothai in kon stappen. Deze vertrok om 9.15u. Rustig ritje en om 15.00u zat ik in het Bantai guesthouse. Heel simpel, een matras en een kussen. Douche en WC op de gang, kost dan ook maar 150B (bijna 3 euri). Eventjes wat gegeten en nu dus in de stad.
Ik dacht dat Chiang Mai al warm was maar dit is verschrikkelijk... 38 graden, af en toe een zonnetje. Plakkerig dus. Gelukkig koelt het 's nachts af tot 'maar liefst 28 graden'!!! Als dat niet lekker is, hihi :)
Morgen de oude stad bezoeken. Sukothai was namelijk de eerste hoofdstad van Thailand en heeft een nieuw deel waar ik nu slaap en een oud deel met een historical park. Moet prachtig zijn! Trek wel weer een tuk-tuk van de straat en ga daar in het oude deel lekker fietsen. Ofzo.
Jullie horen het later!!

Dikke kus en no worry, I'll be fine!

• 15 Juli 2007 - 11:12

Henk:

Jemig lieverd.....blij om nog even je stem te horen, en te horen dat de schade meevalt. Ik wilde je nog wel verrassen met een ritje op een motor door het Drentse landschap....mmm....maar een ander ideetje bedenken dan....

Hopelijk ben je morgen weer fris en fruitig om je plannetjes uit te voeren.

Dikke knuf.

• 15 Juli 2007 - 11:34

Fred:

pas je op met fietsen of zijn daar geen bergen...........
    gaat goed hoop ik!
    wordt wel tijd dat je een beetje goedkoper overnacht :)
    veel plezier

• 15 Juli 2007 - 11:52

Anneloes:

Hee Kimmie,

Wat een verhaal weer! Kben wel een beetje jaloers... je maakt zoveel mee! Alleen dat ongeluk neem ik dan liever niet van je over... Hihi! Geniet en we spreken elkaar weer over een paar weekjes! Ik hou de site in de gaten!

Liefs Loes

• 15 Juli 2007 - 16:54

Mams:

Blij te horen dat "de val"is mee gevallen. Wàt voor fietsen hebben ze daar ? Niets aan je stuur hangen hè ?
    Goh,wat is het zweetheet bij je .
    Plezier nog en kus mams

• 15 Juli 2007 - 17:32

Simone:

Heee!..
    ZoZo je maakt nog is wat mee!
    Gelukkig ben je niet zo hard gevallen, anders was je verder van huis geweest! ;)
    maarja, nog heel veel plezier& ik kijk elke dag op je site,
    Liefs simone. :)

• 15 Juli 2007 - 18:07

Rob,joost En De Prin:

ha die kimmie,ouwe buikschuiver van ons.we hadden het in de auto al gehoord want jouw henkie belde ons op(nog dank daarvoor henk) toen we net terug kwamen van mijn verjaardagskado wat ik van je zus kreeg,een rondvlucht met een helikopter boven hilversum en omstreken.zal proberen wat foto,s door te mailen.enkeltjes goed blijven in tapen en een lekker biertje helpt ook wel hoor.gaan nu je nichtje een fles geven en in bedje doen,ze is bek af na een dagje bij oma te zijn geweest.dikke xxx van ons 3tjes en tot snel weer kanjer

• 16 Juli 2007 - 13:09

Lindsey:

heey ...
    zo maak je nog eens wat mee .
    gelukkig viel de val nog mee,
    veel plezier verder.
    liefs lindsey

• 17 Juli 2007 - 06:38

Petra Buurvrouw Van :

Hey Kim,

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. En dan te bedenken dat wij daar ook over twee maanden zijn. Het klinkt helemaal goed.

Geniet ervan en sterkte met je enkel!