"Please sit down,wait just a minute." - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kim Molen - WaarBenJij.nu "Please sit down,wait just a minute." - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kim Molen - WaarBenJij.nu

"Please sit down,wait just a minute."

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Ik kan het niet meer horen...
Bijna 3 uur na aankomst in Doha, beetje lopen, zitten, plassen, roken, zitten, internetten, etc, sjokten we naar de incheckbalie voor onze vlucht naar München. Eenmaal aan de beurt kreeg ik te horen dat ik een nieuwe boardingpas moest halen bij de transfer-balie omdat ik vertraagd vanuit Kathmandu in Doha aankwam.
De dame achter deze balie vertelde dat ze me uit het systeem hadden verwijderd omdat ik mijn aansluitende vlucht toch al niet meer kon halen. Ze hadden een nieuwe vlucht voor me geboekt, rechtstreeks naar Amsterdam. Deze vlucht ging om 23.50u (het was op dat moment 15.45u.) dus zouden ze, met mijn paspoort in de hand, een hotel voor me regelen. "Please sit down and wait just a minute". Na ruim een uur wachten ben ik eens gaan vragen. Het probleem was dat er niet veel hotelkamers beschikbaar waren, 'wacht u nog heel even'.
Na 3 uur wachten en inmiddels een andere baliemedewerker ben ik maar weer eens verhaal gaan halen. Toen bleek dat mijn paspoort nog gewoon achter de balie lag en dat er helemaal niemand een hotel aan het boeken was. Deze vriendelijke meneer stuurde wél iemand weg, mét mijn paspoort en verklaarde dat niet het hotel maar de nieuwe boardingpas een probleem was. De juiste desk was nog niet open... Voordat ik mijn mond open kon doen, gelukkig voor hem, zei hij dat ik evengoed wel naar het hotel kon gaan en 's avonds mijn pas kon afhalen. Dat hadden ze me 4 uur geleden hebben moeten vertellen!!
Dus. 2 uur voor vertrek en 8 uur na aankomst verliet ik het airport met een stempel van Doha in mijn paspoort. Zoals verwacht moest ik buiten 'even wachten' voordat de juiste bus kwam. In het hotel had ik recht op een maaltijd, een hotelkamer en 3 minuten internationaal bellen.
Diner had ik al op dus nam wat fruit, snacks en drinken mee naar m'n kamer, belde naar m'n moeder en nam een heerlijk, gloeiend hete douche.
Na 3 kwartier ging de telefoon. Mijn wake-up call. Ik vroeg hoe laat het was (21.00u) en hoe laat de bus ging (22.00u). En of ze me alsjeblieft over 3 kwartier weer wilden bellen zoals ik ook van te voren had gevraagd... Tsja, en als je dan echt in slaap valt en na ruim een half uur wakker wordt gebeld ben je niet blij. Ik voelde me weer net zo dronken als een paar uur geleden. Toen de receptionist me wilde laten betalen voor anderhalve minuut te lang bellen naar Nederland heb ik, in het nederlands, verteld dat hij in deze dohaanse centen kan stikken en, in het engels, dat hij dit maar op Qatar
airlines moest verhalen. Toen mocht ik gaan.

Op het vliegveld vroeg ik waar ik mijn boardingpas kon ophalen. Bleek erg lastig zonder ticket (die hadden ze 's middags van me afgenomen want was niet meer geldig) dus er werd iemand weggestuurd, 'gaat u maar even zitten mevrouw'. Ik kon het niet meer horen en ben bij de balie blijven staan.
Gelukkig was deze vrolijke arabier met tulband binnen een kwartier terug, mét een boardingpas!
Hij moest me toen door de juiste check-points naar de goede gate brengen (dit was geen vraag maar een opdracht) waar ze al aan het controleren waren. Natuurlijk kreeg ik geen pasje terug. Er moest 'iets' gecheckt worden. Het was niet duidelijk wat want ik moest maar even gaan zitten en wachten. Met stoom uit m'n oren heb ik 'm laten weten dat ik al 10 uur op dit ^@%&^!@% vliegveld stond, heel moe was en met dit vliegtuig naar Amsterdam vloog dus of ik NU mijn boardingpas mocht hebben. Hielp niet. Moest weer gaan zitten en na 10 minuten en een check van de stewardes kreeg ik dan eindelijk mijn pasje!!
En zowaar, de Flying Dutchman vertrok op tijd, nam een korte tussenstop op Damman en landde om 6.03u, 20 minuten te vroeg, op Schiphol.
Ook mijn bagage kwam hier heel snel door en eindelijk kon ik door de deuren en in de armen van het ontvangstcomité!
Een paar uur later had ik dan eindelijk mijn nichtje in mijn armen. De prachtigste, liefste en leukste baby!!

Dit was het dan echt.
Dankzij Senna heb ik nog geen tijd om al te veel na te denken en dat is misschien maar goed ook... ik zou morgen zo weer terug vliegen ;).

Laatste groetjes van een nat en koud eiland,

Kim

  • 03 Januari 2007 - 11:05

    Adinda:

    haj haj:D

    Wat een verhaal zeg poe poe
    maar je bent wel veilig in nederland aan gekommen ;)

    Groetjes adinda

  • 03 Januari 2007 - 11:06

    Serena:

    hoii,,

    jhe hebt ook well ''geluk''
    hé,,(ahum);)
    hoelang moest jhe well niiet w8ten,,!!?
    maar goed ik denk dat jhe well tHuis komt,,!
    maar geniet nog maar ff vn de laaste vrijje dagun,,

    maar ik ga maar weer eens,,
    De Groeten Serena

    P.S tot maandag 8januari

  • 03 Januari 2007 - 11:25

    Anouk En Simone:

    Eeyh

    ik hoop dat alles ghoed is en fijn dat je heel thuis bent gekomen

    NOg een gellukig nieuwjaar

  • 03 Januari 2007 - 13:40

    Tamara:

    hee juf:)
    eindelijk terug in Nederland..!:D
    leuk verhaal hoor je moest wel heeeeel erg lang wachten hé:(
    maar ik ga stoppen
    doegh doegh Tamara

  • 04 Januari 2007 - 05:12

    Malou:

    jeeeetje Kim, wat een verhaal zeg :(:(
    maardie kleine maakt een hoop goed voor je!

    dikke kus Malou

  • 04 Januari 2007 - 09:25

    Meinte En Melissa:

    Haha, ja je dacht toch niet zomaar terug naar Nederland te mogen he ;). Vliegvelden... Maar fijn dat je toch veilig weer thuis bent gekomen! Ben je al bij de Febo geweest voor een broodje kroket? Groetjes, Meinte en Melissa

  • 04 Januari 2007 - 10:33

    Denise:

    heey juf :D

    fijn dat je weer in Nederland bent ;)
    en de foto`s zijn heel erg leuk :p nou ik ga weer laterzzzzzzzz

    xxxxx denise

  • 04 Januari 2007 - 12:04

    Jessica:

    wat een stress allemaal
    maar... je bent er dan toch eindelijk.
    ja het is nu echt over helaas voor jou, maar gelukkig zien we je snel weer op school

    groetjs jessica

  • 04 Januari 2007 - 18:31

    Serenaa..!:

    hallo allemáál

    ik heb vndaag op het
    scOolpleinn gevoetballt..
    en het scoOlplein licgt ondrr ht vUurWeRK!!:D

    Groetjezs........

    nocg véél plezierr.

  • 05 Januari 2007 - 09:16

    Edith:

    Hey Kim!
    Wat is Senna een schatje!! Vermaak je je verder nog een beetje? Ben nieuw hilarisch verhaal aan het tikken op mijn site! ;-0
    Spreek/mail je snel!
    kus, Edith

  • 05 Januari 2007 - 19:57

    Denise:

    heey :D

    over 3 bijna 2 dagen zien we je weer dat is wel leuk :p en dat iedereen weer op school is is wel leuk ik mis iedereen eigelijk :)

    en ik heb zin in 8 januari nou ik zie je wel op school ;)

    xxxxxx denise:o

  • 07 Januari 2007 - 12:02

    Jessica:

    over 1 dag kun je ons al meer vertellen.
    Heb er zin in

    tot dan

    groetjes jessica

  • 08 Januari 2007 - 09:18

    Charlotte En Denise :

    heey juf :D

    leuk dat je weer terug bent ;) en :p de

    xxxxxx(k) charlotte en denise :o

  • 08 Januari 2007 - 18:43

    Simone:

    Heeyy.. xD !!
    Juf ik ben bly dat je weer op schOol bent.. ik heb de TIKA nog steeds op! ik ziie je morgnn weer! xx siimonee!


  • 09 Januari 2007 - 08:07

    Natasja:

    Hi Kim, Ik heb jouw verhalen de afgelopen weken gevolgd omdat ik voor de Stichting op 24 feb naar Nepal vertrek om voor 2,5 maand vrijwilligerswerk te doen. Het lijkt me leuk om wat meer van jouw ervaringen te horen! dus als je tijd en zin hebt, dan hoor ik je graag. Mijn mailadres is nvandermaat@quicknet.nl alvast bedankt! groetjes Natasja

  • 09 Januari 2007 - 17:50

    Denise:

    heey juf :D

    ik heb de tika ;) ook nog
    en leuk dat je weer terug bent :p maar ik ga weer ik zie je morgen weer op school :)

    xxxxxxxxxxxxxxxx denise:o

  • 10 Januari 2007 - 13:41

    Karen:

    Welcome home. Geen best weer om in thuis te komen.... Heb je al eeuwen niet gezien, hoop dat je thuis weer een beetje kunt wennen. We bellen!!

  • 10 Januari 2007 - 14:27

    Serena:

    hoii

    ick ben blij dat onsze juff
    erweer is..!:p
    eindelijk naar die 6weken..!
    "okej" het is weL jammer
    datt juf Ramona err niiet
    meer is!

    maar ik ga weer eens..

    de groeten serena.

  • 17 Januari 2007 - 13:53

    Jessica:

    wat leuk weer een paar nieuwe foto's je boft maar met zo'n nichtje.

    greetz.. jessica
    :p

  • 17 Januari 2007 - 16:47

    [»..Serenaa..!«:

    Hoii

    De citO kOmt err al
    wéér aan..![jeikzs.
    we dOen eigunlijk
    drie cito`s..! want we
    dOen 2 oefen cito`s!
    en dan ovrr 20 dagun voOr
    út ecgie..![help):D

    GrOetjezs serena

  • 21 Januari 2007 - 15:09

    Su-anne :

    zit net een heel verhaal te tikken maar ik zag dat je nog een paar nieuwe berichtjes had geplaatst...

    Ik hoop dat je dit nog leest... tjetje wat een verhaal zeg... Maar wat een schatje.. en wat geweldig te zien dat je je nepal vest nog aan hebt! hahaha! twee werelden, twee verschillen...

    Ik hoop dat je alweer helemaal geacclimatiseerd bent. Lekkere storm in NL hoorde we...


    wij vertrekken volgende week... pfff. time's fly's.. when you are having fun...

    Je kunt mij volgen op www.su-anne.blogspot.com

    Ik zie daar wel of je dit berichtje nog hebt gelezen... Heb verder niks van je bedenk ik me!

    Geniet van senna!
    Kus van Su


  • 24 Januari 2007 - 12:52

    Charlain:

    eey juf kiim
    leuke foto`s
    heb je het leuk gehda,:)?
    nouya ik ga weer
    groetjes, Charlain

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nepal I

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

Souvenier uit Nepal

03 Januari 2007

"Please sit down,wait just a minute."

01 Januari 2007

Update from middle east

31 December 2006

The end of the journey.

29 December 2006

Toeval bestaat niet...
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 40501

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: