Toeval bestaat niet... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu Toeval bestaat niet... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Toeval bestaat niet...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 December 2006 | Nepal, Kathmandu

Lieve allemaal!

Ik hoop dat jullie thuis allemaal fijne dagen hebben gehad en genieten van een welverdiende vakantie!
Tijdens de kerstdagen genoten we hier nog van een heerlijke zonnetje, vandaag is het een beetje somber in de Kathmandu vallei. Gisteravond hebben we zelfs wat regendruppels gehad...

Toeval bestaat niet:
In de bus van Pokhara naar Chitwan raakte ik in gesprek met één van de 2 andere toeristen, engelsman Dean (zijn naam wist ik toen nog niet). Voordat we er erg in hadden werden we de bus uitgekiept om met een taxi verder te gaan naar het hotel. Omringd door schreeuwende taxichauffeurs zijn we elkaar snel kwijt geraakt.
Vanaf Pawan Kali, mijn olifant, heb ik 'm nog een keer gezien maar daar bleef het bij. Eenmaal terug in Kathmandu besloot ik te lunchen op het dakterras van Le Bistro en wie zit daar aan een tafeltje... juist, Dean. Op dat moment hebben we ons maar aan elkaar voorgesteld en een biertje besteld! We besloten de volgende dag naar Patan te gaan, vlak onder Kathmandu. 's Avonds bij Tom & Jerry's nog een spelletje pool gespeeld en een ontbijtafspraak gemaakt bij New Orleans. Om 8.50u zat ik aan de thee en kwamen Jay en Cora plotseling binnen lopen! Dat was een gezellig weerzien! Na het gezamenlijk ontbijt zijn ze met ons meegelopen tot Durbar Square (tempelcomplex) en gingen wij naar Patan. Na toch ruim 2 uur lopen genoten we hier van een nepalese lunch met uitzicht op, natuurlijk, tempels.
Op de terugweg namen we een taxi tot halverwege. We wilden de Bihmsen tower (60m) beklimmen. Voor locals kost dit Rs49, voor toeristen Rs299!! Alleen al uit principe hebben we deze atractie overgeslagen. Dan maar chillen in het park van de Garden of Dreams. Ook hiervoor moesten we Rs149 betalen terwijl de zon al weg was en we van al die fonteinen enorm naar de WC moesten... dus in plaats daarvan douchen en naar de kroeg. Cora en Jay kwamen ook weer om samen te eten.
Na het eten zijn we naar een klein knus café'tje geweest om een filmpje van Borat te kijken, soort pratende Mr. Bean, fantastisch!! En natuurlijk sloten we de avond af in Tom & Jerry's. Voor nog geen 5 euri heb ik me tegoed gedaan aan de cocktails en kon me niet meer herinneren hoeveel ik er op had ;) ...
Op weg naar mijn lunchafspraak met Margo waarmee ik naar Matatirtha ben geweest, kwam ik Dean toevalligerwijs nog 1x keer tegen.
Margo zou ik om 17.15u op het drukke kruispunt van Kalanki ontmoeten om samen met de bus naar de Mount Valley school in Matatirtha te gaan. Op deze school heeft zij vrijwilligerswerk gedaan voor de zelfde stichting.
Op Kantipath baande ik me 'Kalanki'-roepend een weg door minibusjes en tuk-tuk's (van die 3-wielers) om de juiste te vinden. Het blijkt dat je best met 14 mensen in zo'n tuk-tuk past...
Gelukkig trof ik Margo en zochten we een taxi. Tot 2x toe wilde een taxichauffeur ons niet meenemen! Dit hadden we beide nog niet meegemaakt.
Gelukkig kwamen we rond 18.30u toch in Matatirtha aan. De directrice Bina stond al op ons te wachten.
Na een heerlijke Dal Bhat lekker naar bed. Dacht ik...
Om 1.00u werd ik wakker met vreselijke buikpijn. Dit werd zo erg dat ik toch echt de 3 trappen (buiten) af moest naar toilet, lees: het gat, met gruwelijke diaree. Dit herhaalde zich om 3.00u, 4.00u en 6.00u. Daarna leek het gelukkig over. De 1e Kerstdag heb ik het maar bij biscuitjes en slappe thee gehouden.
Ik was gelukkig in staat om naar de tempel te gaan waar we besprenkeld werden met gezegend water en een holy banana te eten kregen!! Na een paar uur wachten mochten we zelfs de goeroe Dev in levende lijve ontmoeten. We kregen een tika en een tasje met wederom holy fruit! Over een gezegende kerst gesproken :)!
In de middag zijn we op bezoek gegaan bij een kloostertje vlakbij de school. Daar spraken we een poosje met Lama Gunka en een Oostenrijkse monnik die op zoek was naar vrede in zichzelf en door de wereld om hem heen gestoord werd tijdens deze zoektocht.
Bina kookte ons een echte Kerst Dal Bhat en bij kaarslicht (de electriciteit was weer eens uitgevallen) hebben we heel bijzondere gesprekken gehad.
Op 2e Kerstdag zijn we naar een typisch Newari dorp gelopen. Newari zijn de oorspronkelijke inwoners van de Kathmandu vallei. Prachtig om te zien!
Na schooltijd namen we, samen met de kinderen, de schoolbus naar beneden.

De afgelopen dagen heb ik rustig aan gedaan, voel me nog niet helemaal fit.
Gister had ik een afspraak met een kennis van een vriend van familie. Hij werkt bij het Nederlands Consulaat en woont al bijna 3 jaar met zijn gezin in Patan. Met nog een kennis van hen zijn we Tumba gaan drinken. Dit is eigenlijk een pot met gevegeteerde gerst waar je heet water op schenkt. Ik vond het verschrikkelijk vies!!
En vandaag zouden we met z'n drietjes naar Nagarkot, een plaatsje op zo'n 2100m aan de rand van de vallei, waarvandaan je een prachtig uitzicht op de bergen zou moeten hebben... helaas is het dus bewolkt.
Dit verhaal houden jullie tegoed.

Voor nu, geniet van de vakantie, dat ga ik hier ook nog een paar daagjes doen!

Kus, Kim

  • 29 December 2006 - 10:27

    Serena:

    hoii juff,,

    nou kheb well fijne dagen
    gehad en nieuwjaar komtt
    er Ook wéér ááán,,!!:D
    lkkere happjhes,,laat naar
    bed,,!! en vuurwerk afstekkun,,!!(well zorgunn
    datt jhe nocg tot tien kan tellun,,!!;))

    nou kwens jhe de laaste
    paar dagenn en met nieuwjaar nocg veel plezier
    daarzO

    De Groeten Serena





  • 29 December 2006 - 10:33

    *denise*:

    heey juf ;)

    daar hebben ze ook leuke kerstbomen :) maar ik wens je nog fijne dagen daar :p en een gezond 2007 :D

    nou ik ga weer xxxxxxx denise :o :b

  • 29 December 2006 - 10:36

    Denise :

    en nog veel plezier met vuurwerk :D en ik zal wel voorzichtig zijn ;)


    xxxxxxxx denise :P

  • 29 December 2006 - 10:43

    Adinda:

    Haj juff:D

    Ik hele fijnen feestdagen gehad;)
    maar geniet er nog even van van je laatste dagen.

    XXXX adinda

  • 29 December 2006 - 11:01

    Danielle:

    hooii juff

    heb je oowk zo sin in oud en nieuw als miij lkkr knalle:P
    [maar iiCk hoop nog wel dat iiCk nog 10 vingertjes heb;):)
    maar nog veel plezier

    XxXies danielle

  • 29 December 2006 - 13:14

    Jessica:

    hoi juff

    eindelijk weer een bericht uit nepall
    ik heb niet veel te zeggen
    dusz geniet ervan de laatste paar dagen

    groetjes uit verweggistan

  • 29 December 2006 - 13:16

    Mirre:

    hoi juffie:)

    hoeishet??
    hier is alles goed!!
    een leuke kerst gehad?
    en al vast een gelukkig nieuwjaar!!
    steken ze in Nepal ook vuurwerk af?? lijkt me wel grappig!!!

    kussies mirre en nog veel plezier

  • 29 December 2006 - 21:08

    Coos:

    Dag lieve Kim,
    Nog een paar dagen en dan vlieg je deze kant weer op. Zit je tijdens oud & nieuw in de lucht? Sneu dat je zo beroerd bent geweest. Maarre, je hebt toch wel het adres van die Dean mag ik hopen (hihi)... die ontmoetingen vielen je vast niet zonder reden toe... Geniet er nog even van en tot volgend jaar.
    Kus Coos.
    PS. Goede reis en vertrouw erop dat je bagage met jouw meereist!

  • 31 December 2006 - 11:39

    Serena:

    hoii juff

    het iis vndaag jhe laatste
    dacg off niie of ben jhe
    all onderwecg,,??
    maarjha kziie u maandag 8
    januari well,,!!

    maar ik will een goed en gezond 2oo7 wensen,,!!

    De Groeten vn uit ht altyd gezellicghe Holten,,:D

    Serena.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal I

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

Souvenier uit Nepal

03 Januari 2007

"Please sit down,wait just a minute."

01 Januari 2007

Update from middle east

31 December 2006

The end of the journey.

29 December 2006

Toeval bestaat niet...
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 40489

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: