Kaarslicht is ook licht! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu Kaarslicht is ook licht! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Kaarslicht is ook licht!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 November 2006 | Nepal, Kathmandu

Wat weer een overweldigende hoeveelheid reacties! Leuk hoor.

Het is weer woensdag dus Rita en ik begaven ons na het evening assembly naar Ason, een echte Nepalese wijk waar we goedkoop kunnen internetten. Na het internetten gaan we op zoek naar een nieuw neussieraad voor ons beiden. Door mijn piercing ben ik volgens mij nog sneller geïntegreerd :). En daarna neem ik haar mee naar de Italiaan 'Le Dolce Vita' voor een lekkere tuna-pizza! Risicovol met betrekking tot darmen en het niet beschikken over een fatsoenlijk toilet maar hé, risico's zijn er om genomen te worden!

Nadat ik zondag mijn haren geverfd had en de foto's op de site geplaatst ben ik gaan relaxen op het dakterras. Tot mijn grote vreugde in het gezelschap van een vrolijk zingend musje en een heel nieuwsgierig eekhoorntje. Later kwamen een stel andere vrijwilligers die druk bezig gingen met het Sinterklaasgedichtje, in het engels en ten minste 8 regels! Ondertussen genoot ik van mijn kopje décafé en chocolade croissant (lang leve de Thamel!)
Na de lunch bleek mijn lieve familie ontwaakt en heb ik een half uurtje gebeld. Helaas vergeten dat pap en Brigitte in Keulen waren maar gelukkig was Roel ook n(i)et wakker;).
Bellen blijkt meer geld te kosten dan 3 nachten hotel!!
Mijn ring is prachtig geworden, een soort bloem met een zwart steentje in het midden. Ik denk dat ik hier wekelijks een bestelling plaats...
's Avonds heb ik voor het eerst in het hotel gegeten. Chicken curry. Erg lekker maar ik was vergeten dat de kip alles-er-op-en-er-aan was. En ik hou niet zo van knarste-botjes, vetrandjes en kleine scherpe botjes.
Mijn mobiel heeft helaas af en toe moeite met de afstand. Een sms die pap stuurde kwam maar liefst 15x aan binnen een tijdsduur van 12 uur.
Gelukkig lijkt 'ie het nu weer te doen.

Zondagavond afgesloten met "Harry Potter and the goblet of fire". Dvd's koop je hier 8-in-one voor een paar centen. Helaas was er maandagochtend geen water dus heb ik niet kunnen douchen. Rham maakte het goed door een 'good-price' voor mijn 3-persoonskamer te vragen.
Ik was dus op tijd op school.

Maandagavond 18.30u viel ineens de stroom uit. De hele stad in het donker, geweldig. Alsof het zo moest zijn had ik net het weekend kaarsjes gekocht. Een ultiem moment dus om wat kaarsjes te branden voor een paar dierbaren.
Na 3 kwartier floepte de lampen en de computer weer aan, eigenlijk wel een beetje jammer.
Afijn, dinsdag een drukke dag op school. Een aantal leraren waren weg dus ik heb naast art nu ook science en social study gegeven. Leuk om te doen. Ik merkte dat de kinderen voortdurend 'papagaaien'. De zinnen die ze moesten voorlezen waren monotoon en volgens mij zonder begrip terwijl ze, als ze mij napraten, exact dezelfde intonatie gebruiken.
In overleg met Mahendra Sir heb ik de daily routine wat opgefrist. Logo erbij, ander lettertyp. Ik zal het uitprinten en hopelijk waarderen ze het.
Sinds gisteren is er ook een nieuwe guard op school. Sanjay vertelde me dat deze waarschijnlijk ook niet langer dan 2 weken blijft. Tegen die tijd moeten ze ook de WC's schoonmaken, met de hand, en gaan ze er allemaal vandoor :)!

Ondanks de kou (rond de 3 graden) heb ik, naar omstandigheden, heerlijk geslapen! Madam vroeg me de muzieklessen weer over te nemen omdat er nog geen leraar weer is. Dus met z'n allen; 'Old Mac Donald' met alle mogelijke op aarde levende dieren, hahaha. Vandaag ook 'My Bonnie' geleerd. Erg leuk.

Wat schetste onze verbazing, vanavond was er post van Sinterklaas! Voor Madam, Sir, alle kinderen, Rita, Anita en zelfs voor mij!! Ik was wel opgelucht dat hij toch maar weer weet dat ik niet thuis maar hier ben.
Hij schreef dat hij van plan is naar Nepal te komen volgende week en dat iedereen maandagavond heel hard engelse Saint Nicholas liedjes moet zingen. Dan kan de wegwijs Black Piet horen waar ze moeten zijn. Wij mogen dan allemaal onze schoen zetten.
Ik vertelde de kinderen dat ik toevallig weet dat Sinterklaas erg van tekeningen houdt dus iedereen lag gisteravond op knietjes in onze kamer prachtige bergen, lotusbloemen en rivieren te tekenen.
Een prachtig gezicht!

Voor de inspanning gaf ik ze een kauwgompje. Dit bleek de eerste keer te zijn dat ze mintkauwgom proefde. Jammer dat ik op dat moment geen fotocamera bij de hand had, die bekkies, hilarisch!

Woensdag, vanmiddag, heb ik Mahendra laten weten dat er nog steeds geslagen wordt. Ondanks een memo die hij vorige week heeft uitgedaan. Ik zie leerkrachten kinderen werkelijk met een stok tussen de schouderbladen of op de handen slaan, oren worden omgedraaid, afschuwelijk en totaal onnodig. Mahendra had het ook al gezien. Omdat hij geen eigen kamertje/ruimte heeft op school is het voor hem moeilijk om de leerkrachten hier afzonderlijk op aan te spreken. Wat hij nu gaat doen is een meeting organiseren, hopelijk volgende week nog, zodat we alle leerkrachten hierover kunnen aanspreken.
Ondanks zijn gedachte over dit slaan heeft hij zijn eigen wijze van straffen. Kinderen die hun huiswerk niet hadden gemaakt moesten buiten met oren en ogen dicht, 15 minuten op hun hurken met de rug tegen de muur zitten. Ahhh.

Goed, genoeg verhaal voor vandaag. Onze buikjes knorren en schreeuwen om junk food! Op naar de pizza.

Veel liefs, ook namens Rita vandaag,

Kim

  • 29 November 2006 - 12:24

    Jessica:

    je zult nu wel denken is ze er weer (n) ja hoot ik ben er
    (ik kijk elke dag)
    ik vind de varhalen geweldig en de fotos prachtig
    ik moet gaan moet juiswerk maken en leren voor de gedchiedenistoets
    doei

  • 29 November 2006 - 12:25

    Rob En Joost:

    Hallo kanjer,

    Hadden we nog heel even mazzel hè???!!! Erg mooi verhaal heb je weer, maarre, denk je nou eens om de pizza's?????????? Hihihi........ Die sinterklaas zeg, dat ie toch maar weer weet waar je bent. Sterk gewerkt!Nou meis, met smaak en tot gauw,
    dikke kus van ons alle drie....

  • 29 November 2006 - 14:20

    Serenaa:

    hoii

    kben net terug vn tennis
    training...
    maar kmoes ff op de site
    kijken!!¡¡

    maar kmoe weer eens gaan
    kmoet een surprice mkken..

    x-x-x serenaa
    houvnjeé

  • 29 November 2006 - 14:31

    Papa:

    Dit is de eerste keer in Nepal maar als ik dit allemaal lees niet de laatste keer. Toch????
    Gr.

  • 29 November 2006 - 19:24

    Marleen:

    Hé nichtje! Ik heb net al je berichtjes gelezen,wat herkenbaar allemaal. Ander land maar geluid, vreemde luchtjes, en ongemakkelijke bedden zijn hetzelfde! Heel erg leuk om te lezen allemaal, je vertelt erg beeldend! Geniet ervan hoor, het is in no-time voorbij. Maar je vergeet het gelukkig nooit. Nog veel plezier met alle kinderen en andere vrienden die je daar opduikelt! gr. Marleen

  • 29 November 2006 - 19:26

    Marleen:

    P.S. Dat donkere haar staat je goed!

  • 29 November 2006 - 20:28

    Denis En Alya:

    Hé Kim,

    Heerlijk, heerlijk, heerlijk! De verhalen, de foto's, de kinderen, de positieve geluiden... wij willen ook!!!

    Genieten hoor, slapen kan ook wel weer in januari.

    Enne... kunnen we nou nog geen tante zeggen?? Josien zet hem op hé!

    Zwolse groet.

  • 30 November 2006 - 18:36

    Stefan :

    hey kimmie!

    goed dat je het zo naar je zin heb daar! :)


  • 01 December 2006 - 09:45

    Nora:

    He Kimmie, was in alle drukte ff vergeten (anderhalve week) om je site te bekijken. Maar zie dat ik al erg veel gemist heb.... Super leuk je verhalen, ideaal voor de vrijdag op mn werk :) en wat fijn dat de Sint zichzelf ook in Nepal geintroduceerd heeft! Wat een avontuur. ben jaloers hoor! geniet er maar lekker van!
    liefs

  • 01 December 2006 - 15:10

    Danielle:

    heajj juf kim leuke nieuwe fotow's
    bij fotow's iik hoop dat daar alles goed is en het is heer hook heel erg leuk...,,:D doeii ik moet nuu gaan

    XxXdanielleXxX

  • 01 December 2006 - 16:38

    Simone:

    Eéh Juf,
    Donderdag 30 Novemberr en Vrijdag 1 Decemberr was juf Ramona drr niiet!
    Toen kwam err dus een invaljuf!
    Dat was Juf Gea!
    Die was ook heel aardiig!
    Dinsdag komt sinterklaas op school! Leuk, haha!
    Donderdag krijg iik mn beugel!
    Heel veel kinderen hebben nu een beugel!
    Floor,Tamara, en Mirre en ik krijgen er donderdag 1 .. ( 7 decemberr!)
    Maar zo te ziien en te horen!
    Heb je het daar dus wel naar je sziin!
    (wiist ik wel!)
    Hier gaat ook alles goed.
    Leuk en gezellig!
    Maar ik zal aan je denken!
    En nog veel pleziier,
    En ik ziie je snel!
    Ik ga 't weekend ook nog op je site kyken ho0r!
    Ik mag echt niiks missen!
    Maarr Doeii .. x
    Liiefs, Simone!

  • 01 December 2006 - 16:51

    Maroesha Gr 7:

    Hoi Juf Kim

    Je hebt wat leuks gemist
    Piet is op school geweest

    En op 1 Dec was het oranje dag iedereen was oranje verkleed bij Gr 8 heeft Denise gewonnen Gefeliciteerd Bij Gr 7 heeft Jolet gewonnen Gefeliciteerd en bij Gr 6 dat is die laatste heeft Kai gewonnen ook Gefeliciteerd

    Wij haaden op 30 Nov een film van Narnia gekeken was leuk maar hebben niet helemaal afgekeken

    Juf kim is het leuk ? laat het me snel weten als je weer op school bent

    Groetjes Maroesha

    :O ja Gr 7 mist jou heel erg op dinsdag en soms op vrijdag


    Maroesha

  • 01 December 2006 - 17:14

    Serenaa:

    hoii jffi

    alles gøE...
    kga in ht wiekend nocg
    meer scrffe
    kmoe nu wecg!!!!

    x-x-x serenaa
    Houvnjeé

  • 01 December 2006 - 18:12

    Denise:

    hey juf kim

    leuk die foto`s en ik ben blij dat je het leuk hebt
    en kompt er nog iemand naar de chatbox ik wacht nog 5 minuten

    xxxxxxxxxxxxx denise :p

  • 02 December 2006 - 18:53

    Hetty KleinJan:

    Ik hoorde pas vandaag van moeder, dat je zo te bezoeken bent. Wat een enorme uitvinding is dit toch.
    Erg leuk om zo iets te horen en te zien van jouw bezigheden. en wat een prachtige foto's.
    En wat zijn mijn Ambelt-kindjes dan goed af vergeleken bij de straffen die men daar uitdeeld. Als ze dit horen zijn ze vast erg tevreden met mijn rust reinheid en regelmaat.
    Hou je goed.
    groetjes, ook van Arend.
    Hetty

  • 02 December 2006 - 19:31

    Adinda:

    hoi hoi


    Leuk dat je het naar je zin hebt
    kom net onder de douce vandaan :P
    iik gah weer
    moet me haren nog kammen
    en nog van die anderen dingen (je weet wel)

    Doei doei (K)

    P.S. we missen je heel erg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal I

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

Souvenier uit Nepal

03 Januari 2007

"Please sit down,wait just a minute."

01 Januari 2007

Update from middle east

31 December 2006

The end of the journey.

29 December 2006

Toeval bestaat niet...
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 40472

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: