Noi and Kai, lovely Thai! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu Noi and Kai, lovely Thai! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Noi and Kai, lovely Thai!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Juli 2007 | Thailand, Kanchanaburi

Hoihoi allemaal!

M'n vorige berichtje eindigde in Ayuthaya en inmiddels ben ik al 2 dagen in Kanchanaburi. De plek waar de beroemde bridge on the river Kwai ligt. Daarover straks meer.
Probeer nog even terug te bladeren in m'n zorgvuldig bijgehouden ;) dagboekje om niets te vergeten.

Donderdagavond schreef ik dat ik een tuk-tuk toer zou maken. Dat heb ik gedaan, samen met Laella uit Spanje en een australische meid. We togen in sneltreinvaart langs ongeveer 4 tempels (die ik toevallig ook overdags al had gezien...), stopten even voor het foto-moment en gingen snel weer door. Binnen een uur terug. Duh. Met Laella lekkere noodles gegeten waar we werden aangevallen door enorme vliegende insecten, brrr.
Vrijdag maar weer een fiets gehuurd, helaas geen roze maar een witte deze keer. Wilde nog een paar wats bekijken. De eerste was Wat Mahathat, met het hoofd van een budha tussen de boomwortels. Vervolgens met de ferry (zie de foto, stel je er niet te veel van voor!!) naar een eilandje waar de grootste budha van Thailand zich bevond. Toen ik betaalde vertelden ze er echter niet bij dat deze voor onbepaalde tijd in de steigers stond... Toen ik binnen kwam werd de budha net in oranje doeken gewikkeld. Deze werden vervolgens uitgerold over het publiek, een gebed werd uitgesproken en de boel weer opgerold en over de schouder van budha gedrappeerd. Iedereen naar buiten en het ritueel begon van voor af aan.

Vervolgens verder gefietst naar Wat Yai Chai Mongkol, de mooiste die ik heb gezien. Een mooie liggende budha, veel kleintjes, prachtige tuinen.
Na een noodles soepje naar de andere kant van de stad gefiets voor de elephant kraal. Een stuk grond waar de koning een deel heeft laten ommuren om naar olifanten shows te kunnen kijken. Hier waren 3 baby's die wederom zo aandoenlijk waren!! Ze werden gedouched en sommigen pakten de tuinslang vast om zichzelf van een paar honderd liter water te voorzien.
Enig minpuntje was het feit dat ze de olifanten trucjes leerden om voor toeristen te poseren. Je kon op zijn poot zitten en voor 100B een foto maken. Jammer.

Wist je trouwens dat een bijkomend nadeel van deze hitte en dus zweten is dat je enorm schrale billen krijgt? Ik mis zus en baby en vooral hun sudocreme!!!! :) Ben nu aan de talkpoeder, goed alternatief!!

Zaterdag via via met de bus naar Kanchanaburi. Ik kon in het guesthouse een minibus krijgen voor 350B maar heb het nu zelf geregeld en was 90B kwijt. Kijk, dan doe je het ergens wel goed, toch?
De eerste bus was een soort disco-exemplaar. Prachtig gekleurd en keiharde karaoke muziek, heerlijk!!
De tweede was iets minder luxe maar daar had ik dan weer een hele achterbank zo goed als voor me zelf.
Om 14.00u zat ik in het Sugar Cane Guesthouse. Bungalows aan het water, what more do you want!
Meteen uitgekleed en klaar voor de douche maar helaas... waterleiding kapot, ergens op straat. Ging vast wel snel een mannetje ff kijken en zou niet langer dan 2 uurtjes duren.
Afijn, plakkende kleertjes maar weer aan en op weg naar Apple's, wilde daar een cooking course doen maar was al tot woensdag volgeboekt!! Shit dus. Nu een andere cooking school gevonden en ben morgen aan de beurt. Gaan naar de markt voor ingredienten en dan koken we 3 gerechten voor lunch. Ben benieuwd naar de geheimen van de Thaise keuken!
Heb die middag ook het War museum bezocht om me een beetje in te lezen voor morgen.

Vandaag dus, een tripje naar onder andere de bridge on de river Kwai.
Om 8.00u vanmorgen opgehaald en in een minibus vol Amsterdammers, Limburgers en 1 Spanjaard naar de Saiyok Noi waterval gereden. Erg mooi en ff pootjebaden. Toen weer door. Zetten de Amsterdammers af bij de olifantentrekking en gingen met de rest door naar de hot springs!! En hot waren ze :)!!!
Eerst schoonspoelen in de koude rivier, heerlijk. Toen eerst maar eens het bad van 38 graden geprobeerd wat ik al behoorlijk warm vond. Daarna met kiezen op elkaar in de volgende, 42 graden celcius!! Tintelend en prikkend, vooral op m'n wondjes, toch volgehouden en wat een heerlijk gevoel om daarna weer in de koele, snelstromende rivier te springen!!
Na deze aangename tussenstop gingen we lunchen. Rijst, curries, kip, omelet. Noi-little (gids) en Kai-chicken (chauffeur) zorgden prima voor ons.

Toen konden we het Memorial museum bij de Hellfire pass bezichten met een nederlandstalige audio-toer.
In WOII werkten duizenden geallieerde krijgsgevangenen aan de Birma-spoorlijn, de Japanse 'doden-spoorlijn', die Thailand aan Birma zou verbinden. Tijdens de aanleg stierven 16.000 krijgsgevangenen (POW's, Prisoners of War) en 90.000 Aziaten aan ondervoeding, tropische ziekten en mishandeling.
Een deel van dit traject is de beroemde Bridge on the river Kwai en een van de meest beruchte plekken is de Hellfire pass. Deze 1200m lange en 5m brede kloof door een berg werd door de POW's met de handen uitgehakt. Op deze plek zijn de meesten om het leven gekomen.
Ik vond het erg indrukwekkend om in de verzengende hitte, dezelfde omstandigheden als waarin deze POW's nog niet zo lang geleden, onmenselijk werk hebben verricht, door deze kloof te lopen.
Daarna reden we nog een klein stukje met een treintje over een andere nog bestaande houten brug. Heel toeristisch, het aantal koppies wat met Canon's en andere camera's uit de ramen hing was een foto waard.
Tot slot natuurlijk mochten we te voet over de bridge. Mooi, indrukwekkend, druk. Heb me laten verleiden tot het kopen van een kopie van de dvd van de film, zal kijken of ie het doet!!

Een heerlijke dag weer! Ben verhuisd naar een bamboe hutje waar ik mijn prive bedje, douche en WC heb en maar de helft betaal ;)! Een stel uit Deventer ontmoet en samen gegeten. En nu moe en versleten maar zeer voldaan onder de ventilator.

Je hoort het, wat een akelige reis!!

The story will continue!!!


Dikke kus ;)

  • 22 Juli 2007 - 18:00

    Fam. Van Texel:

    Heerlijk heerlijk heerlijk weer, je verhalen. Het lijkt me echt geweldig in die hot springs, maar wel errug warm hoor. Fijn dat we ff gebabbeld hebben en blij te horen dat je nog steeds zo geniet. Ben alleen helemaal vergeten te vragen hoe het nou met je armpje is. Gaat het al beter?

    Veel plezier nog in je bamboe hutje en op naar de next story!!

    Knuffel van ons drietjes....

  • 22 Juli 2007 - 18:08

    Coos:

    Lieve, avontuurlijke Kim,
    Je krijgt me aan de computer gekluisterd want je schrijft zeer boeiende verhalen, gekruid met prachtige foto's geeft het een behoorlijke indruk van hetgeen jij allemaal beleeft! En tussen de regels door proef ik je plezier en verwondering voor je omgeving en je smaakvolle medereizigers!
    Vanuit Holland, waar de lucht blauw is met dikke, wollige wattenwolken groet Willem je en krijg je van mij een dikke kus en knuffel!
    Tot gauw!

  • 22 Juli 2007 - 18:26

    Coos:

    Wat nou armpje?! Eerst een enkeltje Thai met zwachtels... en wondjes die tintelen in hot springs... wat doe jij daar toch... ben je toch niet zo handig als het lijkt? hihi zo is het wel genoeg hoor.
    Gave reis trouwens:)

  • 22 Juli 2007 - 23:23

    Serena':

    Eeaaahh Mis Thailand :D

    Alles Goed daarzo ?
    met me wel hoor ;)
    maar wij hebben hier wel af en toe mooi weer maaar volgens mij is het daar wel heel moooi :P!
    ik hoop dat u het daar heel leuk en Gezelllig hebt !
    en ik kom u zeker nog een x opzoeken!
    op me oude Schooltje de OBDS de HOLTERENK xD!
    maar nu moet ik gaan

    x Ciao dikke kuz & Knuffel Serena (L)!
    Nog veel plesier daarzo !

  • 23 Juli 2007 - 08:11

    Karen:

    Lieve Kim,
    Jij zou (op z'n minst parttime) schrijfster moeten worden! We volgen je op de voet op je stoere reis en zijn beretrots op je!
    Kusjes van Luca en Mauro, liefs van Francis en Karen uit afwisseld blauw en grauw Almelo.

  • 24 Juli 2007 - 14:58

    Manuela & Lindsey:

    heey ex-juffie,
    alles goed?
    hier wel lekker naar de kermis dit weekend.
    nou,veel plezier verder,
    kussies ons(k)

  • 24 Juli 2007 - 15:07

    Mams:

    Ben onder de indruk van je prachtige belevenissen en foto's. Noorse Arnhild heeft de foto's ook gezien en vond ze geweldig mooi.
    Volgens mij heb je nu al gedacht aan volgend jaar om nog een keer naar Thailand te gaan. Of is Nepal mooier ?
    Veel plezier nog en poeze knuffels van Joris, Pip en Mees.
    Kus van mams

  • 24 Juli 2007 - 20:38

    Ilse:

    Hee, juffie :)

    Aáa zulke lieve olifantjes- maar wel zielig dat ze zo behandeld worden:(
    Maar voorderest is hier alles goed ik mis iedereen ondzettend véél, maar ik kom volgendjaar zeker nog even een keertje kijken;) Nog véél plezier en we zien elkaar gouw :)

    xjes, liefs & een dikke kus
    Ilse :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 40411

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: