Face to face... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu Face to face... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Face to face...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 December 2006 | Nepal, Kathmandu

... met een neushoorn!
Helaas zit m'n 'vakantie' er al weer op. Heb met volle teugen genoten van elk moment!
Nadat ik zondagavond een paar heerlijke cocktails heb gedronken in Club Amsterdam en de Busy Bee in Pokhara moest ik om 7:30u in de bus naar Chitwan, National Park. Hier kwam ik rond 13.30u aan in een hotel op de prachtigste plek van het dorp Sauraha, aan de rand van het park. Ons hotel lag aan de over van de Rapti rivier met aan de overkant de jungle. Je kunt je niet voorstellen hoe fantastisch de zonsondergang hier is. Zittend in een luie stoel bij het kampvuur, koud biertje in de hand, alle geluiden uit de jungle om je heen en rozig van een dag van zo'n 25 graden...
Direct na aankomst heb ik met mijn guide en vriend Narayan een village tour gemaakt. Vlakbij Sauraha ligt een dorpje wat bewoont wordt door de Tharu, de oorspronkelijke inwoners van Chitwan.
Prachtig om te zien en goed om de verhalen te horen. Onderweg vertelde een paar mannen dat er neushoorns gezien waren in de rivier. Er zijn behoorlijk wat neushoorns in Chitwan en niet ongevaarlijk. Zeker in deze periode schijnen ze behoorlijk met elkaar te vechten en zullen niet schromen om mensen aan te vallen als je ze onverwacht op je pad tegen komt. Narayan had een stok bij zich en besloot op zoek te gaan naar deze rhino. En na het zien van bloedsporen en verse pootafdrukken zagen we de rhino, in elk geval zijn dikke kont, in de rivier staan. Beetje griezelig wel. Hij draaide zich plotseling om en kwam onze kant op dus wij zetten het op een lopen. Gelukkig stak hij de rivier over om in het hoge gras te verdwijnen.
Na terugkomst en een warme douche bracht Narayan me naar het plaatselijke theater voor een cultural program. Veel dans, muziek en zang door een paar Tharu. Geweldig.
Na het diner en een verrukkelijke chocolate pudding nog eventjes bij het kampvuur gezeten en naar bed.
De volgende dag werd ik om 7.30u in een behoorlijk wiebelige kano gezet. Mijn gids en zijn vriend gingen ook mee. De Rapti rivier stroomt behoorlijk snel maar is gelukkig niet diep. Er is ooit maar 1 toerist verdronken nadat de kano omsloeg. Gelukkig hoorde ik dit pas na afloop en niet voordat ik mijn eerste krokodil spotte...
Na dit avontuur en een droog pak doken we de jungle in voor een korte tocht richting het elephant breeding centre. Hier worden kleine olifantjes groot gebracht.
Halverwege rook Nayaran opnieuw een neushoorn en dook de bosjes in. Na een poosje wenkte hij ons en op nog geen 10 meter afstand stond de rhino ons aan te kijken. Dat was behoorlijk indrukwekkend. Narayan vertelde tussen neus en lippen door dat als hij op ons af kwam, ik 'gewoon de boom in moest klimmen'!! Toen hij begon te brullen en te lopen was ik al bijna aan m'n klim begonnen maar gelukkig liep hij de andere kant op. Pfffoej, zoveel spanning in een paar dagen!
Eenmaal bij de kleine olifantjes alle stress vergeten! Wat fantastisch! Zij zijn echt de grootste aandoenlijke dieren die ik heb gezien! Vooral de baby van 21 dagen. Voor Rs50 konden we koekjes kopen om ze te voeren. Geweldig hoe ze deze met hun slurfjes uit je hand pakken!
Na 2 uurtjes lopen waren we terug. Het was inmiddels al ruim 25 graden en ik had natuurlijk veel te warme kleren aan.
Gelukkig was daar weer Narayan die me vroeg of ik ook een olifanten-douche wilde... NATUURLIJK :)!
Het ene moment zat ik droog op een geweldig grote olifant, het andere moment had ze met helemaal kletsnat gemaakt! Alsof dat nog niet genoeg was ging ze zitten en vervolgens liet ze zich op haar zij glijden waardoor ik dus kopje onder in de Rapti rivier ging!!
Ze genoot van haar wasbeurt. Met stenen uit de rivier hebben we haar huid gescrubt. Ik klom er weer op, olifantje steeg op uit het water en liet zich na nog een douche op haar andere zij glijden. Weer zo'n hoogtepunt, een van velen deze reis.
Na een warme douche, banana lassie en vegetable mushroom burger kwam er opnieuw een olifant. Deze kwam me ophalen voor een 2 uur durende jungle safari. Na een uurtje hadden we alleen een paar wilde geiten en kippen gezien.
Gelukkig verscheen daar de krokodil, de wilde pauw en hoera, alweer neushoorns!! 2 Dit keer. Eentje was best gewond en de ander lag in het gras. Op een olifant kom je echt heel dicht bij ze dus vanaf 2 meter deze keer echt goed en rustig gekeken.
Toen we ook nog wat aapjes hadden gezien en natuurlijk een heel scala aan prachtige vogeltjes liepen we terug. De 3 andere toeristen werden afgezet en wij moesten nog zo'n 15 minuten verder. De olifantenrijder vroeg me of ik zin had haar naar huis te rijden!! Maar natuurlijk! Dus zo klom ik uit mijn 'mandje' om vlak achter haar kop te gaan zitten. Mijn voeten in beugels achter de oren en daar gingen we! Nog nooit zoveel bekijks gehad, hahaha! Olifanten zijn dan wel enorm, ze zijn ook enorme schijterds. 'Mijn meisje' was bang voor een pony voor een kar en zette het op een lopen. En gezien ik geen hindi spreek moest mijn gids met een stokje zorgen dat ze weer rustig werd.
Samen met mijn Australische vrienden Jay en Cora een heerlijke Dal Bhat gegeten, natuurlijk met de handjes en weer genoten van een zonsondergang bij het kampvuur.
We besloten samen nog een dag langer te blijven. We hadden fietsen gehuurd om naar het 20.000 Lake te gaan. Dit zou maar 13 km zijn. Het bleek bijna 2 uur fietsen op een formaat fietsje waar misschien Senna al snel op zou kunnen. Nepali style zeg maar!
De rest van de middag nodig gehad om de benen weer tot rust te laten komen.
's Avonds waren er een paar nieuwe gasten in het hotel dus het was erg gezellig bij het vuur!
Donderdag bracht Narayan ons naar de bus en na een uurtje of 5, met een beetje weemoed, weer terug in stinkend, vies Kathmandu.
Aan alle goede dingen komt een eind...
Gelukkig staan er nog een paar erg leuke dagen op het programma.

Ik wens jullie een heel fijne Kerst. Geniet van elkaar, van lekker eten en misschien wel van mooi kadootjes!
Tot gauw, groetjes van een zeer relaxte en uitermate genietende reizigster,

Kim

  • 21 December 2006 - 12:09

    Adinda:

    haj haj :-)

    alles goed ?
    Met mij nog steeds:P
    Maar wij hebben vanavond kerstdiner op school (lekker lekker)
    maaar ik ga
    serena komt zo

    Doei doei

    XXX adinda

  • 21 December 2006 - 12:19

    Jessica:

    ohh! lijkt me eng om een neushoorn te zien jij hebt lef!
    zo te zien op de foto ben je verbrand
    vanavond hebben we dus kerstdiner. als wij zitten te eten lig jij al in je bed denk ik ! we zullen aan je denken .
    geniet van je laatste week

    groetjes jessica

  • 21 December 2006 - 12:36

    Badmeester:

    Ho hohho nee niet de kerstman , wel een ander grijsaard. fijne kerst gewenst en een goed en gezond 2007 .
    groetjes uut Holten

  • 21 December 2006 - 12:44

    Albert:

    Tot nu toe nog niet gereageerd maar wat een avontuurlijke trip maak je mee.Alvast fijne kerstdagen en folle lok en seine yn't nije jier. Nu weer ff kijken of Kitty niet in de kerstboom zit.
    groetjes Albert

  • 21 December 2006 - 13:20

    Papa:

    Een dierentuin is voor jou niet interessant meer denk ik.Wel een beetje decadent om vanuit een luxe hotel met lekkere gerechtjes, naar de jungle te kijken. Het is weer een prachtig verhaal met leuke gebeurtenissen. Nog een paar mooie dagen toegewenst en alvast een goede kerst en een goed begin van 2007.
    Groet Paps.

  • 21 December 2006 - 15:50

    Margot:

    heeey lieve kim
    alles goed?
    met mij wel hoor maar ik spreek je snel weer leuke fotos en leuke site dikke kus mij

  • 21 December 2006 - 19:21

    *denise*:

    heey ;)

    je bent heel erg vebrand zo te zien :) en wat eng :o
    om zo dicht bij een krokeldil te zijn en je bent wel nat geworden op die olifant en je doet steets enge dingen :o en het was heel erg gezellig bij juf Ramona jammer :( dat ze nu al weg moet maar ook leuk dat je weer terug kompt maar ik ga laterzzzzzzzzzzzz :D

    xxxxxx denise :p


  • 22 December 2006 - 14:42

    Jessica:

    jammer, juf ramona heeft afscheid genomen,
    we zwaaiden de ene juf uit en de andere juf komt naar de vakantie weer terug
    de klas is dan wel weer saai he ? naar een paar weken nepal
    nog een paar dagjes en je vliegt al weer terug
    veel plezier


    groetjes jessica

  • 22 December 2006 - 16:28

    Siimonee:

    Heej Juf..
    Eindelijk Vakantiiee!
    Jammer dat Juf Ramona weg iis! .. Snik.Snik!
    Maar ze was echt een tOppy juf! ;)
    Maar jij komt ook weer terug!W
    We hebben gisteren lekker kerstdiner gehad!
    Heerlijk gegeten!
    maar trOuwens leuke fOto's!
    Doeeeii!
    Kus.. Simone! x

  • 23 December 2006 - 11:34

    Serena:

    hoii

    we hebbun vrijdag afsceid
    vn juff Ramona,,:(
    ze heeft allerlei cadotjhés
    gekregunn,,!!
    (ik hoop datt sze ht mooi
    vond!?
    maar aan de eene kant iis
    ht jammer dat juf Ramona
    wecg gaat!!
    maer aan de andere kant iss ht ook weer leuk dat juf Kim terugc komt!!
    maar zondag is ecgt de laatste keer dat we juf Ramona ziien,,!!:(

    maar kzal maar op houdun
    met jammerun........
    kwens jhe een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!!
    daarzO,,!! ;)

    De Groeten Serena




  • 23 December 2006 - 18:42

    Charløtte:

    haiii i miiiisss je heel erg fijn dat je weer komt.:P:)doei doeiiii

  • 23 December 2006 - 18:44

    CHaRlØtTe:

    heeyy is het leuk daar
    nou wij hebben vakantii..
    en we missen je heel erg
    nou ik zou zeggen tot
    over twee weken;)doeiii:):)

  • 24 December 2006 - 06:42

    Meinte & Melissa:

    Hey Kim,

    Volgens mij heb je het goed naar je zin gehad daar :). Mooie foto's heb je gemaakt! Ik ben ook een beetje aan het spieken hoe het ervoor staat in Nepal, maar volgens mij zit dat wel een beetje goed. Misschien zien we daar ook nog neushoorns, en anders hebben we jou foto's nog :D.

    groetjes!

  • 24 December 2006 - 11:39

    Simone:

    Eeh Juf..
    Vakantiie .. =P!
    Alles goed daar..Hier wel!
    Donderdag kerstdiner op school gehad! Lekker!
    8 Januari weer naar school! ff lekker uitrusten! .. =D
    Maar juf, Fijne Kerstdagen, En een Gelukkig nieuwjaar!
    Kusjes Simone! x


  • 24 December 2006 - 14:02

    Danielle:

    heayy kimm;)

    »wass de douch fijnn:D«
    alles goed,,??
    met mij wel:)

    geniet de nog maar ff van,,(H)

    Dikke kuzzie's:Danielle
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    P.S.:het was supper leuk en gezellicg bi juff remona,,:D:)(H)(P)

  • 24 December 2006 - 18:24

    Egbert En Sietske:

    wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Wat een belevenis zo op een olifant. Kim fijne kerstdagen en tot ziens. Ook groetjes van opa en oma.

  • 25 December 2006 - 11:18

    Serena:

    hoii

    Zondag gingen we kaarsjes
    zettun op de begraafplaats.
    en er werd eerst aan alle scholieren een 5 cent munt uitgedeeld!!;) die moest iedereen om doen!!
    en daarna werd er een spiets gehouden en toen kwam de ambassadeur:p en zei iets in ht Engels.
    en daarna mocgten we de kaarsjes zetten!
    de rest hoor je maandag
    8 januari well!!!:o

    nog prettige feestdagen
    en geniet er nocg maer
    ff vn daarzO....:D

    De Groeten Serena

  • 25 December 2006 - 17:01

    Marjan:

    hoi Kim,
    Fijne kerstdagen, en geniet er nog ff goed van!
    Groetjes Marjan

  • 25 December 2006 - 19:53

    Rosan:

    hoi juf kim,

    ik vind het fijn dat je weer terug komt bij ons op school!!!
    we missen je ontzettend!!
    gelukkig hebben we nu vakantie en kom je snel weer terug!:p
    groetjes Rosan

    p.s. alvast een gelukkig 2007:)

  • 25 December 2006 - 20:59

    Ilse:

    Heejj..
    Hier is alles goed ik hoop daar ook¿We hebben gisteren kaarsjes gezet op de Canadeze begraafplaats, ik mocht met juf ester naar de woody's om een speciale munt in ondvangst moest nemen iedereen van groep:6/8 kreeg een ketting met zo'n munt er aan!!!En daarna ook nog kaarsjes zetten.
    Het was een leuke avond!

    Prettige kerstdagen en een gelukkig 2007
    Tot na de kerst vakantie!
    Groetjes:Ilse

  • 26 December 2006 - 09:43

    Jessica:

    juffrouw,

    Een FIJn 2007 GEweNSt!

    geniet van je laatste dagen

    groetjes

  • 26 December 2006 - 11:15

    Anouk:

    Heey juf

    alls goed natuurlijk
    met my wel
    maar we hebben pas nog
    afscheid ghenomen
    van juf ramona natuurlijk
    nooit leuk afscheid nemen
    maar ook wel weer leuk dat jij weer komt
    xxx anouk

  • 26 December 2006 - 11:17

    Anouk:

    Ojah nog een gellukig
    2007 en fijne kerstdagen
    tot 8 januari nu alweer bijna de kerstvakantie voorbij :( en :)

    xx anouk

  • 27 December 2006 - 09:29

    Serena:

    hoii

    khOOp datt iedereen
    een fijne kerst
    heeft gehad!?:D
    ik gelukkig well!!
    Supper lekker gegeten.;)
    maar nou komt ht nieuwejaar
    er aan 2007..
    nou ik wens iedereen
    ook juff Kim in nepal!!
    een gelukkig nieuwjAAr..

    Groetjezs.......
    serena

  • 27 December 2006 - 09:48

    Adinda:

    haj haj :D

    alles goed?

    zondag gingen we lichtjes zetten op de candese begraaf plaats :-)

    Juf Ramona's man was er ook :-)
    Iederen van de basisschool kreeg een 5 cent muntje die de kinderen in canada hebben gemaakt special voor ons

    1 ste kerst dag heb ik gegourmet en 2 de kerstdag kwam de famillie ben ons

    Nou geniet er nog even van en tot 8 januari

    Groetjes adinda


  • 27 December 2006 - 11:11

    Denise:

    heey :D

    ik wens hier bij iedereen een gelukkig :) nieuwjaar en veel plezier in 2007 ;)

    nou ik ga weer doei doei

    laterzzzzzzzz :p

  • 28 December 2006 - 13:36

    JESSICA:

    komt er nog een nieuw bericht op de site?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal I

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

Souvenier uit Nepal

03 Januari 2007

"Please sit down,wait just a minute."

01 Januari 2007

Update from middle east

31 December 2006

The end of the journey.

29 December 2006

Toeval bestaat niet...
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 40500

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: