"War's past, peace to last" - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu "War's past, peace to last" - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

"War's past, peace to last"

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 November 2006 | Nepal, Kathmandu

Dit is waarmee the Himalayan times vanmorgen opende. De leider van de maoisten heeft in het bijzijn van minister Girija Prasad Koirala het vredesverdrag, de Comprehensive National Peace Treaty, getekend. Goed nieuws voor Nepal en een vrije dag voor de scholen!

zondag 19-11-2006
Gisteravond vierden we het verjaardagsfeestje van Jimmy. Geweldig, met de koks van Niek's place heeft hij voor een man of 15 een kaasfondue bereid, en lekker!!! Ook de vaste life-band speelde prachtige gitaarmuziek. Na afloop zijn we naar Tom & Jerry's geweest voor nog een drankje en wat dansen.
Midden in de nacht dacht ik werkelijk te maken te hebben met klopgeesten. Het was ongeveer 5:00u en ik werd wakker van vreselijk geklop, getik en gebonk. Achteraf bleken dit hotelmedewerkers te zijn, op zoek naar Edith. Zij had toen ze thuiskwam met haar dronken hoofd de WC willen doorspoelen maar er was geen water. Toen heeft ze de kraan aan laten staan tot het water weer begon te stromen. Dit maakt een behoorlijk lawaai omdat de watertank aan slaat. Iedereen was dus op zoek naar degene die dit veroorzaakte.
Afijn, weer verder geslapen in mijn heerlijk zachte hotelbedje tot een uur of 10:00u.
Na zonnebaden op het dakterras gelunched bij de favourite bakery, m'n eerste paar honderd foto's op cd gebrand en gemaild.
Vanavond met Edith en Coby een patatje (!) gegeten en een kopje thee in Niek's place. Toen geprobeerd Joke en Herman te bellen, niet thuis, papa: niet thuis, mama: niet thuis. Dus maar weer naar huis, heel verdrietig ;). Nee hoor, probeer het gewoon volgend weekend weer!

Maandags weer naar school en begonnen aan een stuk voor Pankaj, de directeur. Hij wilde dat ik het één en ander op papier zette over het onderwijssysteem in nederland en vroeg tussen neus en lippen door of ik iemand wist die met ongeveer 3 a 4 duizend Euri naar de school wilde komen... ze hebben nieuwe computers, boeken voor de bibliotheek en vast nog veel meer nodig.
Na het typen met de artteacher decorations voor de klassen gevouwen, gekleurd en geknipt. Ze zijn prachtig geworden! :) De kinderen zijn heel blij.

dinsdag 21-11-2006
Vannacht heb ik het hoofdkussentje (gekregen op Schiphol) onder m'n heupen gelegd en dat hielp zowaar iets. Best lekker geslapen dus!
Om 8.30u ben ik met Rita naar een tempel geweest. Elke dinsdag heeft zij een vastendag en gaat dan 's morgens naar de tempel om te bidden.
De rest van de dag veel art en music classes overgenomen want de music teacher was weer eens absent. De kinderen vinden 'Old Mac Donald had a farm' en 'If you happy and you know it clap your hands' geweldig! Ook wil iedere klas natuurlijk zulke mooie vouwwerkjes. Ik zal het weekend een paar foto's bijzetten, dat lukt hier niet.
In class 7 hebben we tulpen gevouwen, prachtig!
Na schooltijd van Anita (hulpje/kokkin/kindermeisje) een heerlijke donut gekregen, jummie!
Ook 's avonds op onze kamer is het een drukte van belang, alle kindertjes zijn meestal bij ons en knutselen met mijn stiften, tape en vouwblaadjes. Zelfs Rita is aan het tulpen vouwen!!
Prabhab heeft met WC papier zijn gezicht veranderd in die van Sinterklaas, we hebben enorm gelachen om hem!! :)

En vandaag dus onverwachts een vrije dag. Net toen ik op Chetrapathi een filmpje maakte van het drukke verkeer kwam mijn favoriete collega, Lok in beeld en zei: "Tell me, what shall we do today?"
Duzzz, we hebben ontzettend veel gedaan vandaag. Hij heeft met Durbar Square (heel veel tempels) laten zien, een tempeltje waar de living Godess Kumari woont, hebben in een riksja gezeten naar Rani Pokhari (een soort tempeltje in het water, vlakbij het paleis van de koning). Vervolgens heb ik hem meegenomen naar mijn lievelings bakkertje in Thamel waar we een broodje omelet en fresh juice hebben besteld. Ik geloof dat hij het brood niet zo lekker vond... ;).
Toen belde zijn vrouw om te vertellen dat ze in Kathmandu was. Hij woont namelijk in Pokhara. Dus vervolgens weer de stad door, naar het huis van een vriend waar hij doordeweeks woont, om zijn vrouw te ontmoeten. Prachtig meisje. Ze is nog heel jong, ongeveer 21, en ze zijn pas 5 maanden getrouwd. Volgens mij een 'arranged marriage', uitgehuwelijkt dus, maar daar over vraag ik maar niet al te veel!!
Lekker kopje mierzoete milk tea gedronken , verdwaald en uiteindelijk weer terug op school rond 14:30u.
Nu met Rita bij een vriendin geweest, hier lemon tea gedronken (nog zoeter, bleeh) en nu in internet café voor maar liefst Rs 15 per uur... Super.

Ik heb het geweldig naar mijn zin. Voel me behoorlijk geacclimatiseerd nu en heb ontzettend veel zin om nog veel meer te bekijken!
Komend weekend zal ik proberen wat foto's bij te plaatsen en misschien weer een verhaaltje te schrijven!

Fijn dat Sinterklaas goed is aangekomen, ik heb hier al twijfelende verhalen verteld en zal het nu goed maken!

Heel veel liefs,

Kim

  • 22 November 2006 - 13:52

    Mama:

    Hoi Kim,
    Fijn dat je het nu naar je zin hebt.
    Heb je af en toe hoofdpijn van zoveel indrukken ??
    Zag dinsd.een stuk op TV over Nepal. Zal het bewaren voor je, op band.
    Goeie week nog. Liefs mama

  • 22 November 2006 - 16:42

    Adinda:

    hoi hoi (K)

    alles goed met mij wel :P
    fijn dat je het daar naar je zin hebt
    We hebben maandag lootjes getrokken op school
    ik zeg niet wwie ik heb :P
    met sinterklaas komt alles goed (denk ik )

    veel plezier daar nog en veel plezier

    XXXx adinda

  • 22 November 2006 - 16:44

    Serena:

    hoii

    kben blij dat je het naar je ziin hbt:)
    maar kmiis je nog steeds hEEl ercg..:snik:
    maar ht is in de klas OOk wl gzllig:D
    morgen hb kmiin spreekbeurt...!
    kben eigenlijk best zenuwwachtig....!:Z
    khou ht ovr HONGERSNOOD!
    eigenlijk moet knu leren maar kmts ff een kijkje nemen..:P

    maar kga nu ecght ff leren

    x-x-x serena
    nog veel pleziier
    houvnjeé

  • 22 November 2006 - 17:05

    Thomas:

    hoi

    die riksja zijn vast heel erg leuk.
    hebben die apen nog iets gestolen uit je tas.
    zag foto van rummikuben ik vindt het knap dat ze het al kunnen.
    lekker warm daar he bij ons allemaal regen en regen.

    groeten thomas

  • 22 November 2006 - 17:34

    Ramona:

    Hoi hoi,
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!! Kzou bijna zeggen blijf daar maar (want ik heb het ook reuze naar mijn zin), maar zoals je wel leest missen de kinderen je enorm. Elke dag moet er voor schooltijd even gekeken worden op je site! Zo ben je toch nog een beetje bij hen (ben erg jaloers) (haha)!! Verder gaat het met 'je' klasje heel goed, maar wat wil je, het zijn ook zulke lieve kindertjes!! Geniet nog maar lekker, want voordat je het weet, is het alweer voorbij!!

    Groetjes Ramona

  • 22 November 2006 - 18:04

    Jessica:

    hallo juffie
    ik ben verry jaloers op jou
    ik wil ookwel naar nepal
    hierr is alles goed
    ikde ligt in het ziekenhuis voor haar pompje maarhebn haar onderschooltijd op msn gahad gaat gt
    doeegg jessiica

  • 22 November 2006 - 18:30

    Danielle:

    heejj kim(K)
    alles goed daar in nepal
    met ons op school gaat het ook goed,, de test op de waerden borch was leuk maar ik moet nu gaan doei
    veel plezier nog,,

    xxxXxxxDanielle

  • 22 November 2006 - 19:49

    Anouk:

    heey juf

    fijn dat je het
    naar je zin hebt
    en het is echt heel gezzelig en ik hoop
    dat je het nog heel lang het zo naar je zin hebt

    groetjes anouk

  • 23 November 2006 - 10:52

    Papa:

    In de stad is nogal wat te zien. Maar is het buiten de stad ook mooi? Geniet maar want de tijd is op deze manier snel voorbij.

  • 23 November 2006 - 10:55

    Papa:

    Oh ja groetjes en veel plezier.

  • 23 November 2006 - 18:24

    Coos:

    Dag lieve Kim,
    De verhalen zijn een plezier om te lezen enne je hebt er blijkbaar ook de tijd voor! Wat fijn dat je je relaxed voelt!
    Ik ben benieuwd naar de fotoos van al die tempels en de rest van de omgeving.
    Have fun!
    Dikke knuffel van Coos

  • 23 November 2006 - 20:34

    Serena:

    nu wel vOOr jff

    hoii

    ht ging beter mt mii spreek
    beurt dan kdacgt....;):d
    khb een 9- gekregen goe heé....:p

    x-x-x serena
    Houvnjeé

  • 24 November 2006 - 15:42

    Simone:

    Heeyz,
    Maarr hier iis allesz t0ppy! Daar ook wel! =P
    Maar met juf Ramona is het ook superz gezellig!
    Lindsey,Mirre,Lida, en ik zijn haar FanClub begonnen!
    maar als jij weer komt, gaan we ook een fan club organiseren!
    Maar fijne sinterklaas!
    En heel veel plesziier daar0!
    Maar ikga!

    Liiefs, Simone! x

  • 24 November 2006 - 15:43

    Lindsey:

    heay juf kim

    ik ben blij dat je het naar je zin hebt.
    ik vindt het heel leuk mat juf ramona jammer dat je er niet bent met sinterklaas en kerst.
    ik hoop dat je het nog leuk zal hebben in NEPAL

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx lindsey

  • 24 November 2006 - 15:44

    Lindsey:

    nog heel veel plezier daar in nepal

    doei doei
    xxxxlindsey

  • 24 November 2006 - 15:50

    Jeannet (ziezo):

    Hee Kim,
    Wat kun jij 'kletsen' zeg, echt erg leuk hoe je schrijft over wat je doet en meemaakt. Een supergave ervaring lijkt me. Enne jouw eigen groep blijft dus helemaal op de hoogte van je reis en ze sturen allemaal berichten. Wat een betrokken en trouwe kinderen he!!
    Een grote hartelijke groet, Jeannet

  • 24 November 2006 - 16:29

    Serena:

    hoii

    kben ht hele maal eens met
    Jeannet;)
    nu hOOrt u ht Øøk eens vn een ander...:)
    we ziin te trouwe en betrokken kidSss....:p
    maar kga weer...

    lieffs en knuff
    x-x-x serena
    Høuvnjeé

    ( trouwens komt er nog iemand op de CATBOX)
    asjeblieft......:F

  • 25 November 2006 - 16:09

    Ester:

    Hey Kim,

    Wat gaan het goed met je in Nepal ofniet? Je verhalen zijn erg enthousiast en volgens mij heb je al aardig wat sociale contacten opgedaan daar! Zo kom je dus ook op hele andere plekken! Ik blijf je volgen! ( en ik wordt ook behoorlijk goed op de hoogte gehouden door groep 8, haha)

    Liefs Ester

  • 25 November 2006 - 18:28

    'juf' Marloes:

    Ha die Kim, Ik hoorde dat je voor een aantal weken niet op school zou zijn en toen ik net de website weer eens bezocht (ja ik kijk af en toe nog even op de site van mijn lio-school om te kijken wat er allemaal gebeurt), zag ik waar je naar toe bent. Ik ben gelijk op je site gaan kijken. Leuke verhalen en mooie foto's(!!!). Ik hoop dat je nog heeeel veel plezier hebt, veel kan zien en doen en 1 ding is zeker, je zal met een hele rugzak aan kennis weer terugkomen.
    Groetjes en een dikke knuffel Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal I

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

Souvenier uit Nepal

03 Januari 2007

"Please sit down,wait just a minute."

01 Januari 2007

Update from middle east

31 December 2006

The end of the journey.

29 December 2006

Toeval bestaat niet...
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 40494

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: