Swayambunath - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu Swayambunath - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Swayambunath

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 November 2006 | Nepal, Kathmandu

Wat kan douchen en slapen op een zacht matras genieten zijn :)!
Gisteravond hebben we in OR2K lekker pizza gegeten. Zooo lekker dat ik waarschijnlijk te snel of te veel, of beide, heb gegeten waardoor ik behoorlijk last had van m'n darmpjes. Ik ben dus ook niet mee geweest naar Niek's place voor een drankje. Snel naar hotel!! Wat is het dan toch fijn om een gewoon toilet te hebben in plaats van een gat in de grond! Even niet rondlopen met een zakje met daarin gebruikt toiletpapier... ik zal jullie de rest van de details besparen!
Met Malou heb ik nog wat gedronken in het hotel en ben om 22.30 lekker met een tijdschrift m'n king-size bed in gedoken. Heerlijk geslapen!
Vanmorgen ontbeten met toast en omelet in het hotel en m'n spullen gepakt. Dipak of Rahm zal m'n tas dan verhuizen naar een goedkope kamer wanneer die klaar is.
Om 9.00 ben ik naar Dhobichaur gelopen om Prabhab op te halen. Hij was al helemaal klaar. Ook zijn zusje Anukshaya wilde mee naar de Monkeytemple.
Het was een stukje lopen langs de 'stinky-river', ben de naam vergeten, en toen behoorlijk wat trappen omhoog. Onderweg konden we een tika nemen, zo'n stip op je voorhoofd.
Onderweg op de trappen zagen we veel vrouwen met heel kleine baby's, lijmsnuivende kindertjes, verminkte mannen en vrouwen, smekend op geld. Vreselijk om te zien en erg moeilijk om ze niet gewoon allemaal die paar rupie te geven.

Boven aangekomen veel aapjes gezien, lachen! En natuurlijk een lange rij mensen voor de ingang van de tempel. Wij zijn helemaal rond gelopen, prachtig uitzicht op Kathmandu Valley. Overal rook het naar wierook, heerlijk.
Gelukkig lukt het vandaag om foto's op de site te zetten.

Daarna ga ik lekker lunchen bij Pimpernell's Bakery, vanavond verjaardag van Jimmy, een van de vrijwilligers van Cross Boarders. Morgen ontmoet ik misschien Arthur, hij is een vriend van de vriend van Bert, waardoor ik eigenlijk in contact ben gekomen met Nepal.

Ik hoop dat jullie de foto's mooi vinden. Tot gauw mails,

lfs Kim

• 18 November 2006 - 10:39

Ilse:

Heaj juffie,
    fijn dat je lekker hebt geslapen wat een schattig jongetje die letters aan wijst :) Ik heb gister op de tv domino day gezien en daar het je verschillende landen die mee hebben gedaan en Nepal was er daar ook een van en hadden ze een hele mooie tempel met allemaal gebeds vlaggetjes gemaakt!
    Nog heeel veel plezier
    Succes:Ilse

• 18 November 2006 - 10:41

Rob En Josien:

Hey sis,

Echt mooie foto's, heel indrukwekkend ook. Wij zijn toch eeeeerg blij met ons bedje!! Hier verder alles goed. Sinterklaas komt vandaag in het land! Dat kennen ze daar niet he? Nou fijn weekend nog en tot horens, lfs..

• 18 November 2006 - 11:59

Familie Overmeen:

hoihoi,
    leuk om te horen
    van wat je allemaal gedaan hebt volgens ons heb je een hele leuke tijd daar en vertel de kindertjes maar over sinterklaas
    heel veel plezier
    familie overmeen
    dick , gerrie,jessica ,bart en joris

• 18 November 2006 - 13:04

Serena HIER:

hoi

WaT een luxe zEcg...:s
    en mooie picz:D
    en WIE is Malou eigelijk...
    nou jha maakt ook nie uit:p
    kben blij dat ht goe gaat
    met u...
    nou met mii gaat ht ziin
    GaNeTjE:)

kschrijf nog wel een keertje WaT

De Groetjes

x-x-x $ereen
    houvnjeé

• 18 November 2006 - 13:47

Coos:

Lieve Kim mèt stip!

Wat kan je dan weer genieten van zo iets simpels als een goed bed!
    Mooie fotoos heb je gemaakt. Dat kleine jochie staat er echt leuk op. Er komen heel wat indrukken op je af. Ik heb inmiddels bezoek dus later meer.
    Dikke kus van Coos

• 18 November 2006 - 16:00

Manuela & Jessica:

heejj juf kim
    die stip staat je leuk hoor mooie fotos
    en ziieellig die hondjee en koeetjees wij hebben sinterklaass naar nederland gejuicht(dusz nie)hij kwam aan in een luchtbalolon
    enn .... heb je de annefrankles algedaan??

heel veel kussjes en veel plezier in nepal XxXmanuela & jessica.

• 18 November 2006 - 16:51

Mama:

Ha die Kim,Dank voor de prachtige foto`s. Zijn er veel zwerfdieren ?
    Begin je het Nepalees al te leren ? Ziet er moeilijk uit. Knap dat die kleintjes dat al leren.Ben je steeds bij de zelfde kinderen ? Succes
    en liefs van mama

• 18 November 2006 - 16:55

hey juf

erg leuke foto`s en het is hier ook gezellig nou nog veel plezier.

• 18 November 2006 - 16:59

Anouk :

heey juff

ik snap wdat je het bed niet zo fijn bed hebt
    ik hb je bed op de foto's gezien en het zag er zielig uit maar verder nog veel plezier daar groetjes anouk

• 18 November 2006 - 17:46

Marjan:

Hoi Kim. Mooie foto's. Wat een straten......onvoorstelbaar! En je bedje, nog erger dan een koude tent...haha..
    Groetjes Marjan

• 18 November 2006 - 17:55

hey juf

leuke foto`s..! van die kinderen en u er bij en dat kleine kindje..! voor het bord en al die beddelvlaggetjes en hangen er wel 1000 en ook van die kinderen die met de hele school aan het bidden zijn..! nou ik

ga weer laterzzzzzzzz

en heel veel xxxxxxxxxxxx

van denise

• 18 November 2006 - 18:46

Egbert En Sietske:

Prachtig is het daar we hopen dat je een beter nest krijgt, niet op je buik slapen want je wordt zo plat als een plank.
    ook groetjes van opa en oma.

• 19 November 2006 - 11:42

Siimone:

Heej Juffie,
    Leuke foto's!
    Maar je hebt het daar dus helemaal naar je zin!
    Nou wij hier ook, het is heel gezellig met juf Ramona! En alles gaat goed! En tot gauw heel veel kusjes siimone x

• 19 November 2006 - 17:30

Dinie Spithoven:

Hai Kim, Geweldig te lezen wat je nu allemaal al meegemaakt hebt. De foto's zijn prachtig. Hoe is het met je maag en darmen? Hopelijk smaakt het eten je weer. Ik ga de kinderen in mijn klas de foto's ook laten zien. Groetjes, Dinie

• 19 November 2006 - 17:45

het is hier echt toppy:
    het is hier leuk en juf Ramona is ook aardig : en leuk dat je het naar je zin hebt : nou ik ga weer

laterzzzzzzzzzzz

xxxxxxxxxxxx denise:

• 19 November 2006 - 18:19

Nienke S.:

Hey Kim.
    Leuk dat je kan mee kijken wat je allemaal meemaakt. Nog heel veel plezier daar.
    Groetjes,
    Nienke

• 20 November 2006 - 16:20

Iemand Uit J Eklas:

heayy jff we hebbe lootjs gtrkkn en ik heb dann
    nu ng een gdigt van twiintig regels

moeilijk
    ai miss you
    kom snel trug met een mooie gadchte aan npl en met mooie herinneringen(of hoe je het ook schrijft)
    to lateeeeeeeerzzmij

• 21 November 2006 - 07:31

Adinda:

hoi juf
    er staan leuke foto's er op

en nog veel plezier in nepal
    xxxx adinda

• 21 November 2006 - 10:57

Maroesha Hier:

Juf Kim

Is het leuk in Nepal ?

Laat het me weten als je er weer bent hier gaat alles goed Gr 7 en Gr 8 Mist jou Maar moet gaan doei

Nog veel plezier

Maroesha

• 21 November 2006 - 17:00

Serena :

haii

we hbbn pas lootjes getrokken....:W
    en khad eerst mii zelf getrokken..!!
    maar kheb nu wel iemand anders.....
    OhjA een paar kinderen doen mee aan de maandsluiting vrijdag...:D

x-x-x serena
    nog veel plezier daar..(:
    houvnjeé

• 21 November 2006 - 20:26

Titia:

Ha die Kim, ik hoef niet te vragen of jij straks veel te vertellen hebt hè. Meid het ziet er erg indrukwekkend uit
    allemaal. Ik weet nou trouwens ook dat je me om toestemming kunt vragen met foto hè. Geniet volop van deze tijd, grtjs Gerhard en Titia.