Goodmorning miss, nice to have you in our class! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu Goodmorning miss, nice to have you in our class! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Goodmorning miss, nice to have you in our class!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 November 2006 | Nepal, Kathmandu

En zo wordt ik elke les weer welkom geheten door vele lieve kindertjes en vriendelijke leraren.

De school is uit en Rita (mijn kamergenootje) en ik zijn nu in een heel goedkoop internetcafé. Voor een uur moeten we Rs10 betalen. Als je nagaat dat 1 Euro al Rs88 is.

Maandagmiddag heb ik een taxichauffeur laten regelen (haha, 'laten' regelen :) ) om mij naar de school te brengen. Hier heb ik Rita ontmoet. Ze is de zus van de principal en woont daar. Ik deel een kamer met haar. De principal en madam hebben 3 kinderen. Zij 'wonen' een verdieping onder ons. Naast ons slaapt de kokkin en helemaal beneden, naast de keuken, is het hostel voor Prabhab en Anukshaya, neefje en nichtje.
Van een bed moet je je niet te veel voorstellen. Het is een ledikant met een plank, daaroverheen een juten zak en daarop een soort matras, lees: 2 cm dikke, keiharde stoffen zak.
Ik doe al sinds maandag dus geen oog dicht. Naast dat ik niet meer weet hoe ik moet liggen van de pijn in mijn rug slaat de hondenbrigade iedere 15 minuten aan. In plaats van ramen zijn er open luiken dus het lijkt net of ze naast je staan.
De eerste avond wilde ik om 22.00u graag nog naar de WC. Dat is sowieso een avontuur ;). Plassen in een gat in de grond is nog tot daar aan toe... inmiddels heb ik mijn eerste 'grote-boodschap experience' gehad. Het viel mee!! :)
Afijn. Om 22.00u nog naar beneden gaan is haast onmogelijk. Het is pikkedonker, ook op toilet want de lichten doen het niet. De enige toiletten met licht zijn die achter op het schoolplein. En daar loop ik 's avonds in het donker echt niet meer heen.
De tweede avond was ik beter voorbereid. Ik snap nu ook beter waarom ze al om 21.30u gaan slapen. Na dit tijdstip gaan de lichten uit en om 6.00 is iedereen al weer wakker... De bel gaat, de haan kraait, rice and shine!
Gelukkig krijg ik, verwend sikje, elke morgen milk tea met koekjes op bed!!
De rest van de dag eten we Dahl Baat, meestal met groenten of aardappelen.

Om 9.30u begint morning assembly. Alle studenten, van nursery tot class 10, staan in rijen op het schoolplein. Een aantal leest een krantenbericht voor of vertelt een mop. Daarna, om 9.45u, beginnen de lessen. Elke les duurt 50 minuten en er zijn 8 lessen.
Tegen 12.00u wordt ik opgehaald om te eten.
Ik heb deze eerste week veel gekeken in alle klassen, liedjes met de kinderen gezongen ('If you're happy and you know it clap your hands' en 'head, shoulders, knee and toe, knee and toe'. Super!) Heel vaak willen ze alleen maar kletsen. Ook de leerkrachten hebben veel vragen, maken foto's van me met hun mobieltje, hihi!
Van de kinderen krijg ik dagelijks prachtige tekeningen.

Na deze eerste dagen kan ik nu wel zeggen dat het went. In het begin werd ik gek van het lawaai, de geur. Het niet weten hoe alles werkt, wat ik eet, hoe het voelt. Echt een enorme ervaring wat je eigenlijk alleen kunt voelen. Heel bijzonder.



Tot gauw weer mails,

veel liefs en een heel dikke knuffel,

Kim miss

  • 16 November 2006 - 11:52

    Simone:

    Heey Juf,
    Nou leuke ervaringen daar!
    Hier is ook alles goed!
    Het is heel gezellig!
    Hoe warm is het daar eigenlijk? Hier iis het uhm.. 15 graden!
    Maar we missen je nu al!
    Doe alle kindjes daar de groeten van ons!
    En tot gauw!
    Heel kusjes van Siimone!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 November 2006 - 12:13

    Ilse:

    OEjjj..
    lekker slapen haha,
    De LWOO toets ging super..
    En in de klas ook!
    ik hoop dat je nog in een fijner bed krijgt! dinsdag moet ik naar het ziekenhuis! Maar ik klets niet verder ik moet nu naar school, je hoort nog van mij XxX ilse
    TOT GAuww..

  • 16 November 2006 - 12:14

    Adinda(K):

    haj haj (K)(

    we hebben een rekentoets gehaadt het gemiddlden van de klas is een 5.8
    en bart heeft een 9.8
    en serena 8.0
    nou nog vee; plezier in nepal

    xxx serena,bart en adinda

  • 16 November 2006 - 12:17

    Tamara:

    hee juf kim,
    alles goed met jou..?
    met mij wel
    maar ik moet nu stoppen want we gaan beginnen!:0
    xxx tamara

  • 16 November 2006 - 14:41

    Lindsey:

    hoi juf kim
    hoe is het daar in nepal
    en het lijkt me niet fijn om op een houten plaat te slapen. en is het eten een beetje lekker.
    en hoe vinden de mensen je daar ik hoop nog meer van je te horen.
    en tot gauw
    xxxxxxxxxxxxjes lindsey

    tot gauw

  • 16 November 2006 - 14:43

    Liindsey :

    lwoo was de eerste keer niet zo moeilijk maar de 2de keer wel maar ik hoop dat alles en beetje goed gemaakt is en tot laterss



    xxx liindsey.

  • 16 November 2006 - 15:08

    Adinda :

    hoi hoi

    mij lijkt het me niet zo fijn omk op houten plaat te liggen:P
    Maar het eten lijkt me daar wel lekker :P
    doe de groetjes aan de kinderen

    XXXXXXXXXXXXXXXX adinda

  • 16 November 2006 - 15:24

    Jessica:

    vonden de kinderen de lollies lekker?
    heel veel plezier
    hoop dat je heeeel snel trug komt

  • 16 November 2006 - 18:39

    Anouk:

    Heeey Juf

    het lijkt me daar wel
    heel raar omdat allemaal
    mee te maken maar ik hoop
    dat je dhet naar je zin hebt en dat je nog veel belevenissen mee kan maken!!

    goretjes anouk

  • 17 November 2006 - 09:36

    Papa:

    Zie je wel, je was aan een nieuwe uitdaging toe. School is leuk. Probeer met hetzelfde salaris van Holten een baan te vinden in Nepal. Kun je lekker met de taxi naar je werk en hou je nog geld over ook. Groet Paps.

  • 05 December 2006 - 18:39

    Danielle:

    heayy,,
    hiero is alles goed en daar
    het is vet gezelligg,,
    uhmm,, k weet nii zo goed wat ik moet zegge dus ga k maar wearr doeii

    xxx danielle prins
    doeg doeg en nog een fijne reiss
    miis je kom snel trugg,,
    niet der blijfe hee,,
    nouja je mag het wel zelf wete das wel weer waar
    maar dan moet je wel een
    keertje weer komen,,:D
    nou maar k moet gaan doegg

    Heel veel kusjes:Danielle
    missjjeee,,doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal I

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

Souvenier uit Nepal

03 Januari 2007

"Please sit down,wait just a minute."

01 Januari 2007

Update from middle east

31 December 2006

The end of the journey.

29 December 2006

Toeval bestaat niet...
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 40478

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: