Schone kleertjes, schone haartjes: fris meisje! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu Schone kleertjes, schone haartjes: fris meisje! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Molen - WaarBenJij.nu

Schone kleertjes, schone haartjes: fris meisje!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 November 2006 | Nepal, Kathmandu

Lieve allemaal,

wat je in korte tijd allemaal kan meemaken... ik zal een poging doen tot een kort verslag.
Zaterdagavond heerlijk geslapen in m'n fijne hotelkamertje. Na het ontbijt bij Pumpernickel Bakery, verse croissants, vers geperste juice; jammie, heb ik Rahm van het hotel naar het vliegveld laten bellen. HOERA, ze zeiden dat het was aangekomen. Iets opgelucht ('eerst zien, dan geloven' ;) ) stapten Malou en ik in de taxi naar de shopping mall. Malou wilde een spijkerbroek en ik een horloge. Ik ben blij dat Malou mee ging, zij is al aardig op de hoogte van de prijzen voor een taxi ritje. Ik zou makkelijk Rh200 betalen voor een ritje van Rh70...
Afijn, door naar het vliegveld. Inmiddels aardig gewend aan het verkeer-zonder-regels (ze stoppen alleen voor rood). Vlakbij draaide in eens alle verkeer om. Je kunt je voorstellen hoe dat gaat als men 5 rijen dik staat. Chaos dus. Wij blonde hollanders hadden geen idee waarom deze 'traffic jam' was ontstaan dus betaalden de chauffeur de afgesproken prijs en stapten uit.
Iets verderop werd duidelijk waarom iedereen zo snel omdraaide; er was een demonstratie uitgebroken, allerlei studenten gooiden met stenen naar een ons onbekende bestemming. Helaas constateerden we dat de troep zich onze richting uit verplaatste. Dus je snapt, omdraaien en wegwezen. Gelukkig stond daar onze taxichauffeur en konden we weer verder.
Eenmaal terug in de Thamel kreeg ik mijn eerste huwelijksaanzoek. Geen goedemiddag of halllo, alleen 'will you marry me'. Er zijn ergere dingen ;)!!

Nu is het inmiddels lunchtijd. Alle vrijwilligers zijn vandaag begonnen op hun scholen. Ik heb vanmorgen eindelijk mijn bagage gehaald. Na letterlijk 4x van kastjes naar muurtjes te zijn gestuurd, 3 handtekeningen te hebben gezet in 3 verschillende ruimtes kreeg ik mijn rugzak mee.
Wat heb ik dat gemist de afgelopen dagen. Net dus heerlijk gedouched, schone kleertjes aan en de school gebeld dat ik er nu echt klaar voor ben. Ik ga eerst even lunchen in de Thamel, maak een paar mooie foto's en zorg dat ik tegen 16.00 op school ben. Dan kan ik morgen beginnen!
Langszaam krijg ik er ook echt zin in. De afgelopen dagen waren best wennen. Ander geluid, andere geuren, ken de weg nog niet. Nu wordt het steeds beter en het gevoel dat ik erg welkom ben op de Central Public School helpt daar zeker aan mee.

Volgende week hoop ik weer een verslag te schrijven en misschien kan ik dan ook de eerste foto's plaatsen.

Groeten uit een zonnig en warm Kathmandu!

Lfs Kim

  • 13 November 2006 - 09:37

    Rob En Joost:

    Hee zoes, wat super dat je je zooi weer terug hebt. Met je neefje of nichtje gaat alles prima. Is al helemaal ingedaald, dus klaar voor de lancering!!!!
    Veel plezier daar op je tijdelijke werkplek en tot horens maar weer.
    Dikke kus van een koud guur eiland.

  • 13 November 2006 - 11:40

    Jessica:

    heayy juffie,
    haha huwelijks aanzoek gekregen??? en... ? ja of nee ik zou zeggen nee
    maarja wij lachen erom
    hopelijk komt er een leuke tijd je tegemoet
    maak je geen zorgen over onsz
    heel veel kusjes en plezier van mij

    ps we missen je al en kijken elke dag even naar de reacties en nieuwe berichten!!!

  • 13 November 2006 - 12:02

    Kim:

    Hé meissie,

    Bagage kwijtraken, is wel een beetje typisch hè ;-).
    Ben benieuwd wat ze van al je kadootjes vinden.

    LFS Kim

  • 13 November 2006 - 15:39

    Ester:

    Hey Kim,

    Was het een leuke Nepalees van wie je het aanzoek kreeg? Kinderen hier werden helemaal gek toen ze het hoorden. Wat zou ze geantwoord hebben?? Haha.
    Fijn dat je alles weer terug hebt. Toch fijn natuurlijk je eigen spulletjes!
    Veel succes op de school!

    Liefs Ester

  • 13 November 2006 - 16:10

    Siimone:

    Heey Juf..
    Je bent er!
    Een hele leuke tijd daar!
    Nu al een huwelijks aanzoek! :O ZoZo dat gaat snel!
    Niiet met een nepalees thuis komen hé!
    Maarr veel pleziier.. x
    xx '' Siimonee !

  • 13 November 2006 - 16:46

    Adinda:

    hoi hoi juffie

    hah je eerste huwelijks aanzoek ... En wat heb je gezegdt (ja of nee )
    ik zoou nee zeggen

    ik viindt het heel leuk voor je :P
    ik wens je nog veel plezier in Nepal

    X-X-X-X- jes Adinda
    `P.S we missen je heel erg :P

  • 13 November 2006 - 18:33

    Coos:

    Dag schoon-heid!
    We genieten mooi mee met jouw avonturen! Loop je nu met een Cartier om je pols voor een paar euro??!!(hihi..) Wat is juf in het nepalees? Wish you the best! Dikke kus van Coos en groeten van Willem en David

  • 13 November 2006 - 19:14

    Røsan:

    Høi juf kim,

    nu al een huwelijks aanzøek:p ZøZø (haha)

    ik høøp dat je het leuk hebt in nepal!!!

    Grøetjes Røsan

  • 13 November 2006 - 19:48

    Lisa, Arjan En Inge:

    Dag Meid,
    Goed om te horen dat alles weer op zijn pootjes terecht komt. Doe je best daar, wij zullen je hier van een afstandje volgen!! Het weer is hopelijk daar beter dan hier (nat en koud)

    Groet'n en een dikke knuffel
    Lisa, Arjan en Inge

  • 14 November 2006 - 07:27

    Ann-mari-:

    Hallo Juf,
    komt u wle eens de Chatbox binnen ??
    dan kunnen we elkaar spreken via de computer.
    net zoals msn.
    dat is wel leuk.
    doe dat maar een keer in de 3 weken vakantie.
    Doei Doei

    -xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx
    Ann-mari-

  • 14 November 2006 - 07:27

    Adinda En Serena:

    hai hai (K)(L)

    wij hadden een vraagje:

    wie is malou??

    nog veel plezier in Nepel

    X-X-X-X-
    adinda
    en
    serena

  • 14 November 2006 - 11:41

    Jordy Prins:

    Heey juf alles goed daar was je ten huwelijk gevraagd ik vond het grappig want al die meisjes kwamen naar me toe en zeiden juf is ten huwlijk gevraagd
    verder wens ik je nog veel plezier.xxxx jordy

  • 14 November 2006 - 11:47

    Jessica:

    hallo

    wie is malou??
    en kun je op a dag een vaste tijd afspreken en dat je dan met ons kan chatten
    we going lootjes trekken jammer dat je er niet bij bent
    heeeeeeel veel plezier we miss you so mutch
    (ai kan not good english haha)

  • 14 November 2006 - 18:56

    Lindsey:

    hey juff
    heb je je eerste huwelijks
    aanzoek gehad en wat zei
    je ja of nee
    veel plezier nog


    xxxxx jes van lindsey


  • 15 November 2006 - 14:22

    Jessica Overmeen:

    hoihooi
    wat iiz de eerste foto????
    oja wij willen heeeel veel foto's

    greetzz me

  • 15 November 2006 - 17:07

    Thomasie:

    ha die juf,
    is het leuk daar vast wel ben je je toekomstige man al een keer tegengekomen kun je eens een paar foto's van hem sturen leer je al een beetje nepalees

    groeten thomas

  • 15 November 2006 - 18:28

    Mama:

    Ha die Kim,
    Kun je niet een andere slaapplek vinden ? Of een luchtbed kopen voor op je plank ! Mees wil mee typen,zit hier bij mij. Alles goed met ze hoor.
    Plezier nog. lfs .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal I

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

Souvenier uit Nepal

03 Januari 2007

"Please sit down,wait just a minute."

01 Januari 2007

Update from middle east

31 December 2006

The end of the journey.

29 December 2006

Toeval bestaat niet...
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 40473

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 30 Juli 2008

Nepal II

11 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Thailand

02 November 2006 - 08 Januari 2007

Nepal I

Landen bezocht: